Europa League 2020/2021

Nu när allvaret börjar även i den här turneringen så behöver vi en tråd för denna.

Vad säger @xms67 om att United får möta AC Milan med Zlatan i spetsen?

Mycket spännande. Kul. Vi vinner. Men det värsta är att jag måste säkerställa ytterligare ett abonnemang. Jag har nog inte tillgång till den kanalen(vilken det nu är).

Det är rätt abonnemang på Discovery+ som gäller för att se alla matcher. Annars brukar huvudsändningen vara på Kanal 5 eller Kanal 9 (gissar att det är stor chans att det mötet visas på någon av de kanalerna).

1 gillning

Övriga matcher:

  • Ajax–Young Boys
  • Dynamo Kiev–Villarreal
  • Roma–Sjachtar Donetsk
  • Olympiakos–Arsenal
  • Dinamo Zagreb–Tottenham
  • Slavia Prag–Rangers
  • Granada–Molde

Om Milan spelar som de har gjort sista tiden ska det inte vara några problem. Klarade sig med en hårsmån på bortamål mot Röda Stjärnan som hade en man mindre.

1 gillning

Just det, de där värdelösa kanalerna brukar ju sända matcher. Och Zzz lär ju leda till att denna match sänds…:+1:

1 gillning

Ni leder nu @xms67.

Såklart sumpade vi det på slutet… Fattar inte att vi har så svårt att stänga matcher.

1 gillning

Fortsättning följer i dag och enligt uppgift ska Zlatan vara tillbaka för AC Milan. Startar dock förmodligen på bänken.

Mkt spännande. Svårt läge för United. Jag trodde att United skulle vinna på hemmaplan men nu blev det 1-1. Bollen är rund, allt kan hända. Men jag tippar vinst för United. Ser att man ställt upp det bäst avi har just nu.

Tror det avgörs på straffar i kväll.

Jag har aldrig gillat straffar. För nervöst och för slumpartat. Men mest nervöst…

det gick ju bra igår. Inte utan besvär men ändå litet övertag Man Utd i spel och chanser. Så vinst var rättvist. Ännu viktigare var kanske att Pogba kom in och var pigg.

Kvartsfinaler lottade:

Granada–Manchester United
Arsenal–Slavia Prag
Ajax–Roma
Dinamo Zagreb–Villarreal

Manchester United ställs mot Ajax eller Roma om de går vidare till semifinal.

Väljer Ajax-Roma i kväll. Brukar vara fantastiska matcher när de möts.

1 gillning

Vilken match jag ska se gås without saying…:grin:

Den vinner ni lätt. 0–0 i alla andra matcher än så länge.

Nu leder vi ju, men inga matcher är enkla för United nuförtiden. Tyvärr.

11-åringen tror för övrigt att domarens visselpipa kommer vara utsliten i halvtid. Otroligt många avblåsningar.

2 gillningar

@Zop har du också risigt ljud från studion?