Eufy presenterar fem nya utomhuskameror

Från sajten:
image

Eufy som i dagsläget har en bred portfölj av prisvärda produkter presenterar fem nya utomhuskameror. Olika modeller för olika krav och smak.

Anker, bolaget bakom varumärket Eufy presenterar fem helt nya modeller av utomhuskameror. Tillskottet till deras utbud av övervakningskameror inkluderar två standardmodeller, två med inbyggd spotlight och en modell som är utrustad med en solpanel för driften. En av modellerna, L40, kommer enbart att säljas via utvalda partners.

Eufy SoloCam L20, L40, E20, E40 och S40 och som namnet antyder så är det kameror som inte kräver deras basstation HomeBase. Kamerorna är dessutom helt batteridrivna med upp till 4 månaders drift på en laddning. Alla kamerorna har 8 GB lokal lagring med AES256-kryptering och upplösningen är mellan 1080p och 2K.

Eufy SoloCam E20

Denna kamera har full HD-upplösning 1080p, inbyggd AI som enbart varnar för människor som kommer innanför synfältet, IP67-klassning och tvåvägskommunikation. Mörkerseende via IR och upp till 8 meters detektering samt en inbyggd siren på 90 dB. Kameran har dessutom stöd för både Amazon Alexa samt Google Assistent.

Pris $99,99.

Eufy Solocam E20

Eufy SoloCam E40

Denna kamera har 2K-upplösning, inbyggd AI som enbart varnar för människor som kommer innanför synfältet, IP67-klassning och tvåvägskommunikation. Mörkerseende via IR och upp till 8 meters detektering samt en inbyggd siren på 90 dB. Kameran har dessutom stöd för både Amazon Alexa samt Google Assistent.

Pris $129,99.

Eufy Solocam E40

Eufy SoloCam L20

Denna kamera har full HD-upplösning 1080p och inbyggd spotlight på 600 lumen som aktiveras när rörelse detekteras. Mörkerseende med färg för bättre koll på nätterna. Dessutom har kameran inbyggd AI som enbart varnar för människor som kommer innanför synfältet, IP67-klassning och tvåvägskommunikation. Mörkerseende via IR och upp till 8 meters detektering samt en inbyggd siren på 90 dB. Kameran har dessutom stöd för både Amazon Alexa samt Google Assistent.

Pris $149,99.

Eufy Solocam L20

Eufy SoloCam S40

Denna kamera (bilden överst) har en inbyggd solpanel som har full funktionalitet med enbart 2 timmars solljus. Inbyggd 600 lumen spotlight som tänds när rörelse upptäcks. Mörkerseende med färg ger tydliga bilder nattetid, upp till 8 meter bort. Dessutom 2K-upplösning och inbyggd AI som enbart varnar för människor som kommer innanför synfältet, IP67-klassning och tvåvägskommunikation. Även denna modell har en inbyggd siren på 90 dB. Kameran har dessutom stöd för både Amazon Alexa samt Google Assistent.

Pris $199,99.

Kamerorna kan förbeställas på deras hemsida, se länk nedan.

Källa: Eufy

1 gillning

Väldigt intressant, tänkte att det är ju eufy och de har ju HSV och sånt. Men såg inte varken här eller på deras hemsida att de på något sätt stödjer HomeKit.
Kanske nått med att de är batteridrivna och inte har någon hub. Men andra tillverkare har ju klarat av det.

Så får hoppas på någon uppdatering framöver med detta stöd.

Ja, Homekit hade ju varit trevligt!

Hoppas på fler alternativ med just HSV!

Just nu stödjer väl inte HomeKit kameror som drivs av batterier. Utan måste vara trådad.

Ok, det var nytt för mig, hittar inget som tyder på det när jag googlar. Hittar en del reviews av bl.a. Eufy 2 / Pro / 2K som är trådlösa och en HSV kompatibel historia.

Ni har båda rätt. EufyCam 2/2C osv är trådlösa men kopplade till en hub och det är där HK/HSV-kopplingen sker :smiley:

1 gillning

”Arlo baby camera” ska man kunna driva på batteri utan hub.

Men jag har också läst att homekit inte kan köra kameror på batteri men den verkar vara ett undantag. Kanske för att man också kan köra den på kabel.

1 gillning

Går eufycam pan&tilt på batteri?
Är det fortfarande go-to kameran för inomhusbruk kopplat med homekit?

Nej, det tror jag inte. Inget jag sett iaf

Sjukt nöjd med mina :blush:

Nej.

Misstänker att du svarade nej på batterifrågan?
Eller båda frågorna?

Den går inte på batteri. Och mina två rullar på utan problem. :+1:t3:

1 gillning

Tror jag köpte min eufy 2k pan&tilt hösten 2020 och har haft den utomhus (under tak) sen dess.
Den funkar fortfarande men några gånger har den hängt upp sig i natt-läget så jag har fått manuellt ändra till dag för att sen slå på automatisk växling igen.

Har några vanliga eufy 2k som jag också har utomhus och det jag kan anmärka på alla (vilket kanske inte är ett eufy problem) är att det blir märkbart sämre bild när jag kollar via hem-appen med Apple HSV, jämfört med eufy’s egna app.

Det är ju för att HomeKit inte stödjer den upplösningen som Eufy kamerorna har.
Det är fortfarande bara 1080 i HomeKit.

Jo det spelar såklart roll men HSV ger mer artefakter och blurr i videon. Ser mer ut som komprimeringsartefakter än låg upplösning.
Sen har jag aldrig sett vad det är för upplösning i kamerorna.
2K kunde vara:
”2560 x 1440 (typical monitor resolution); 2048 x 1080 (official cinema resolution)”
Jag hoppas att det är den högre upplösningen men antog nog att det skulle vara den lägre och inte så stor skillnad i bildkvalitet.