Eufy har världens första skaftdammsugare med ångmopp

Från sajten:
image

Världens första skaftdammsugare med ångmopp kommer från Eufy. Denna ser ut att snabbt och enkelt ta sig an den mesta smutsen som satt sig på golvet.

Eufy MACH V1 Ultra är en skaftdammsugare med inbyggd ångmopp som tar sig an de svårare fläckarna och smutsen på golvet. Mach V1 Ultra har ångan uppe efter redan 20 sekunder varpå den kan börja lösa upp fläckarna tack vare Cordless SteamWave Technology.

Utöver att fungera som en vanlig skaftdammsugare finns alltså möjligheten att snabbt även kunna rengöra golven med hjälp av ånga. Just ånga är bevisat effektiv mot smuts på golv som exempelvis intorkade matrester. En strid ström av ånga i 110°C löser upp smutsen eller fläckarna samt tar död på eventuella bakterier (99,5 %) som börjat göra sig hemmastadda på golvet.

Eufy Mach V1 Ultra är utrustad med ett självrengörande läge också så att rullborsten tvättas och torkas automatiskt. Varm luft cirkuleras för att helt torka rullborsten så att den är redo för nästa rengöringstillfälle.

Skaftdammsugaren är också utrustad med en funktion som torkar golven samtidigt som de rengörs, detta med tekniken JetBlades Technology. Sugkraften i Eufy Mach V1 Ultra är 16.800 Pa och ljudnivån ligger på 65 decibel. Upp till 82 minuters körtid på ett fulladdat batteri. Givetvis finns det stöd för kontroll via appen och på enheten finns även en LCD-display.

Huruvida vi får se denna i Sverige återstår att se men visst ser den ut att kunna ta sig an de mest envisa fläckarna?

Källa: Eufy

Ute efter en vettig skaftdammsugare utan att bli ruinerad.
Så tips mottages gärna

Jag också. Har tänkt mig runt 4000:-, de jag kollar på nu är

1 gillning

Har en Dreame V9 som vi haft i fyra år, superbra. Har bara den och två robotar för dammsugning.

1 gillning