Eufy ändrar sin kommunikation kring produkterna

Från sajten:
image

Eufy har som alla säkert noterat varit i lite blåsväder på sista tiden. Den data som sades lagras lokalt verkar tvärtemot skickas till molnet i vissa fall.

Anker-ägda företaget Eufy som främst är kända för sina säkerhetskameror har problem med att hålla vad de lovar. Så pass mycket att företaget nu ändrat i sin kommunikation och produktinformation ut mot kunderna. Hemsidan The Verge har grävt lite i detta och försöker få svar från företagets ansvariga men får dessvärre inga. Vad de upptäckt är istället att en del formuleringar istället tagits bort från hemsidan.

Här är de 10 meningarna som försvunnit från deras hemsidor efter den 8 december:

  • “To start, we’re taking every step imaginable to ensure your data remains private, with you.”
  • “[Y]our recorded footage will be kept private. Stored locally. With military-grade encryption. And transmitted to you, and only you.”
  • “Here at eufy, we’re not just all talk and no action.”
  • “With secure local storage, your private data never leaves the safety of your home, and is accessible by you alone.”
  • “All recorded footage is encrypted on-device and sent straight to your phone—and only you have the key to decrypt and watch the footage. Data during transmission is encrypted.”
  • “There is no online link available to any video.”
  • “You need to use Eufy software and your account to decrypt the clips for viewing. No one else can access or read this data.”
  • “For Your Eyes Only”
  • “Peeking Prohibited”
  • “Everything In-House”
  • “All recorded footage is encrypted on-device and sent straight to your phone — and only you have the key to decrypt and watch the footage.”
  • Does eufy share video recordings with law enforcement agencies?

Inte så snyggt med andra ord och ovanpå detta så bemöts det hela med tystnad vilket ju inte stärker tilltron till företaget.

Blåser detta över som så mycket annat här i världen eller är de rökta inom detta produktsegmentet?

Källa: The Verge

Det blåser nog över, Ring säljer ju bra fortfarande. :joy:

1 gillning

Ja, finns ju vissa här som köper Eufy istället. :wink:

1 gillning

För min del får de spara vad jag gör om de vill, de skulle ändå bara bli avundsjuka på nakenbilderna. :joy::joy::joy:

1 gillning

Naken och naken, tänker mig att du är som en hårig björn?? :hugs::sweat_smile::face_with_peeking_eye:

1 gillning

Man lämnar ju lite åt fantasin. :joy::joy:

2 gillningar

Jag tror också det blåser över! Lite lögner och osanningar hör till idag! Får man alltid väga in vid köp!

Dreglar! :wink: