Först en snabbisfråga kring min gamla Macbook Air. Den jag har är en Macbook Air (Retina, 13 tum, 2019) och jag undrar om Satechi Pro Hub Max (Satechi Pro Hub Max - Satechi - Lifestylestore.se) passar och fungerar? Har oftast bara läst att den testats till Macbook Pro och t om oftast M1 osv. Nyfiken och det skulle vara bra, om den passade till något äldre Air?
Sen min andra fråga, undran eller förhoppning.
Jag har en gammal PC (Lenovo, stationär, äldre gaming) och en nyare skärm. Samsung Odyssey G9 49" Curved gamingskärm. Från PCn har jag två (2 x DisplayPort 1.4) DisplayPort-kablar in i skärmen. Så kan jag med PIP/PBP ställa in, så skärmen fungerar som två skärmar. Sen har skärmen en HDMI, som jag har inkopplad i skärmen, som jag vid behov kopplar in i Macbook Air eller jobbets PC. Så ställer jag om källan och använder en av Picture in Picture-skärmarna till den datorn.
Nu är jag sugen på att köpa en Mac Studio, den hälften så dyra och frågan är om jag kan koppla in två kablar (bild) till min samsungskärm, så som jag idag har från PC?
HDMI är ju enkel och en vanlig sådan, men vilken kabel skall man ha mellan en av thunderbolt 4/USB4/DisplayPort - eller får man köpa nån adapter?
Det känns alltid som man blir som omständlig och långrandig när man ställer sina frågor, men man vill ju inte glömma något, vilket man nästan alltid gör ändå
Trevlig helg