Ett hemmakontor blir till - hur ser ditt ut?

Låt oss göra detta till den officiella hemmakontors-tråden!

4 gillningar

Intressant tråd! Berätta gärna hur Jabra Speak 750 presterar när du använt den lite mer, hur folk upplever ljudet från dig osv. Funderar på att skaffa en sådan.

Jag kör med en touch pad på vänster sida om tangentbordet så kan jag även variera arm som jag använder.

1 gillning

Den musen är rätt nice. Lite väl stor tilt på den.
Har en mus från Contour där man kan ställa tilt, hur tumgreppet ska vara vinklat m.m som jag växlar med.

Jo då, med två motorer…:smiley:

1 gillning

Jag läste ett par recensioner där det påstods att den var ganska bra på musik. Den borde ju vara det då de med de pengar den kostar, den storlek den har och den teknik de besitter skulle kunna leda till bra musik ljud. Men vi får se, jag ska testa mig fram.

Haft olika sådana på jobbet sedan 2012. Funkar bra för konferens, för musik - not so good.

Lite tråkigt i så fall, men den är köpt och tänkt till 75% för Teams och Zoom, 24% för poddar och 1% musik så ingen katastrof för mig. Men man vill ju att den ska vara på topp i allt…:smiley:. Vad gäller Teams/Zoom så fungerar ljudet klockrent. Väldigt naturligt ljud. Har inte kollat vad de tycker om mikrofonerna ännu.

1 gillning

Najs!
Är det stabilt i högsta läget och vem säljer den modellen?

Jag skulle inte bli förvånad om Jabra helt enkelt valt att behandla ljudet så det passar bättre för tal, lite som funktionen voice boost i vissa podspelare.

1 gillning

Efter att jag sett en recension på yt så är jag sugen på den :slightly_smiling_face:

Nu har jag bara testat det i mitt stående läge, jag är 186 cm, och där var det stabilt. I alla fall tycker jag det. Ovan testpilot av skrivbord…:grin:. Jag köpte det hos DPJ baserat på vem som hade ett hemma eller med kort leveranstid och att det skulle ha två motorer samt bra pris. Jag upplever det som “bastant”.

1 gillning

Säkert så. Det finns en EQ i appen/programmet som verkar ganska genomtänkt med förvalda alternativ typ musik. Man får testa lite.

Mitt åt, det kanske inte finns någon EQ i Speak 750, bara Evolve2 65. Just nu hittar jag ingen för 750 i alla fall. Ping @Erik

Kommer en bild på mitt :laughing::grinning:

8 gillningar

Har flyttat runt en del under Coronakaoset och hoppat mellan sovrum och vardagsrum men nu är det bara kontor i vardagsrummet. Kör med lite olika setuper men musmatta från Satechi, Twelve South står för hållare till MBP och sen varvar jag Magic Mouse och MX3. Hörlurar för samtal kör jag AirPods Pro och är det längre möten så är det Jabra Evolve2 85 samt Master & Dynamics som får tjänstgöra.

11 gillningar

Är du nöjd med musmattan(världens största om man tänker på enbart musmatta​:grin:)? Är den tunn eller lite tjock? Ligger den stabilt på bordet eller glider den lätt? Förövrigt är uppställningen på första bilden väldigt elegant…:+1:

1 gillning

Köp inte satechi musmatta! Tok för liten! Köpte den och sålde den direkt.

För liten? Ser ju ut att vara gigantisk?

1 gillning

Inte om du har tangentbordet på också. Jag tyckte den blev för mesig! :stuck_out_tongue:

Nu har jag ju de större Apple tangentbordet med nummer på. Han har ju de mindre så kanske funkar bättre då.