Estrella lanserar ugnsbakade chips

Från sajten:
image

Chips är ju himla trevligt men vill man ha en fin figur så är chipsen sin största fiende. Nu lanserar Estrella ugnsbakade chips som har en lägre fetthalt så vi kan äta med lite godare samvete.

Estrellas senaste chips är ugnsbakade istället för friterade och detta gör att fetthalten landar på 10 procent vilket är lägre än deras popcorn och linschips. Första smaken som lanseras är den gamla klassikern Sourcream & Onion och chipsen går att köpa från och med denna vecka. De har fortsatt ingen palmolja i chipsen utan använder sig av raps- och solrosolja, en påse ligger på 125 gram.

Via pressmeddelande

1 gillning

10% fett men 75% kolhydrater, vet inte vilket som är bäst/värst. :sweat_smile:

Men 100% gott krisp!

Och samma kalorimängd.

Håller man fortfarnde på med låg fetthalt? Det är ju inte fett som gör en fet det är ju kolhydraterna.

Precis så. Men tydligen verkar det vara något som marknadsförs av bl.a. Estrella. :sweat_smile:

Chips ska man ta det lungt med i mina erfarenheter! Jag har inga större problem med vikt, men blodsockernivån spikar som aldig förr på skiten. Tar man bara några chipsbitar är det inte så farligt, men vem kan hålla sig till det? Efter en hel påse ligger mitt socker på över 20. Chips för mig är som ett drogmissbruk! Har jag väl börjat, har jag svårt att sluta äta.

1 gillning

Det är väl för mycket energi man blir fet av :thinking:

1 gillning

Min erfarenhet är att man blir tjock av att äta för mycket i kombination med att man rör sig för lite. Men det är givetvis mer komplext än så.

Så är det nog. Jag vet om inte jag rör mig så mycket går jag också upp i vikt. Men som sagt, så mycket som kan spela in. Idag ligger jag på en bra vikt runt 80kg som är lagom för min längd. Jag är rätt så aktiv och går någon mil om dagen. Skulle jag sluta med det så skulle nog man rulla upp i vikt snabbt! För äta mindre och bättre vill man inte :smiley:

Jag är uppe i 112 kg vilket ger en BMI på 31 med min längd. Senast jag skulle boka tid för vaccination fick jag kryssa i att jag hade BMI över 30. Dags att börja leva lite nyttigare.

6 gillningar

Jag har inga problem med blodsockernivåerna men däremot vikten :laughing:

1 gillning

Väntar på Essetrella-chipsen. 10% kolhydrater, 10% fett och 100% chans att alla chips är krossade.

Jag skulle ändra lite i mina försäkringar, men fick inte höja beloppen eftersom jag hade över 30 (30,5 typ) i BMI. Får snällt återkomma när jag varit under 30 i ett år.

Synd att de baserar såna grejer på ett sånt skitmått.

Att de vågar! :drum:

2 gillningar

Glöm inte att påsen även innehåller även 150% luft

Dessa nya är "ej friterade". Friterad mat är ju inte direkt känd för att vara nyttig. Varken ämnen från friteringen eller extrakalorierna från friteringen.