Estrella gör om designen på sina chipspåsar

Från sajten:
image

Chipstillverkaren Estrella har bytt sin design på påsarna ett par gånger sedan de startade sin verksamhet och nu är det dags igen för en ny design.

Estrella tog Sverige med storm när de var först ut i landet med att lansera smaken Sourcream & Onion och sedan starten har påsen ändrat utseende åtta gånger men de senaste åren kan vi inte påstå att ändringarna har varit speciellt stora och uppdateringen i år är inget undantag.

Som ni kan se på bilden ovan så är det en ny design på sista påsen i ledet och Estrella kommer ändra designen på alla sina 15 klassiska potatischips. Precis som tidigare så kommer varje påse ha kvar sin klassiska färg så man inte av misstag råkar plocka med sig fel smak hem. De nya påsarna har redan börjat lämna snacksfabriken i Göteborg och rullar i skrivande stund i lastbilar i hela vårt avlånga land för att landa i chipshyllorna på vår lokala matbutik.

Vi ville lyfta kvaliteten och den goda smaken på våra chips. Nu har påsarna fått en tydligare koppling till Estrellas varumärke och vi har använt härliga färger som var och en får representera en smak. Med den nya designen har vi också kunnat dra ner på antalet färger och minskat täckningsgraden, vilket är en del i vårt hållbarhetsarbete, säger Josefin Hugosson, Brand Manager för chips på Estrella.

Via pressmeddelande

Påsen från 1991 gav mig sådana mysiga flashbacks från videoaffären med föräldrarna. Alltid på fredagar fick man bege sig dit, välja 2 filmer och sedan en påse chips <3

4 gillningar

Dill och lättsaltade, resten är överflödiga

Den från 2000 är ångest. Man hade flyttat hemifrån, åt obegränsat med chips och blev tjock.

1991 kunde jag äta hur mycket chips som helst och ändå vara smal som ett skelett.

Har aldrig köpt en påse chips, men har givetvis ätit ett och annat chips vid några tillfällen. Vi hade aldrig chips hemma under min uppväxt. Kanske det som gör att jag inte tycker det är nåt vidare. :man_shrugging:

Vad köper du istället för chips då? Nötter? Popcorn?

Inget av det. Det är nog choklad som är mitt "snacks". Mörk choklad är det som gäller, med minst 70 % kakaohalt. Äter dock inte så mycket, någon ruta räcker fint.

2 gillningar

Personligen skulle jag nog se andra förändringar i vår älskade chips-industri:

  1. Sluta minska innehållet stegvis och underskatta inte kundernas intelligens; 300 -> 285 -> 250 -> 200 gram osv...
  2. Samtidigt som innehållet i påsarna minskar så bibehålls påsens storlek. Tänk grönt och minska påsarnas storlek så att det transporteras mindre luft och inte minst att konsumenterna inte vilseleds visuellt längre... Det fungerar ju uppenbarligen på alla jädrans bön-, lins-, ärt- och baljchips så varför är potatispåsen unikt stor fortfarande?
  3. Det får vara slut på finräfflade chips som mest är smulor i botten på påsen - hur fasiken är det tänkt att fixa upp dippan med detta skröfset? Ska man röra ner smulorna i dippan - nä, fixa det eller gå över till samma koncept som Pringles - som är hela i de flesta fall!
  4. Låt mig testa smakerna först innan de når marknaden, hälften smakar ju inte alls vad som står på påsen. Testade Havssalt och Umami från OLW igår som smakade lite salt papper och det för 28:90 kr på ICA - känner mig blåst gång på gång och får väl skylla mig själv som är nyfiken på det nya...

Frågor på detta? :slight_smile:

5 gillningar

Jag brukar köpa chips som inte är från OLW eller Estrella. Typ Bjärechips, mycket mer smak och oftast jämnare kvalité. Mindre påsar men brukar vara lite mer välfyllda.
En annan kul detalj om man köper t.ex. Bjäre så står potatistyp och vem som packat den, köper du tillräckligt ofta kan du kanske hitta en favorit :laughing:

1 gillning

200g borde verkligen räcka. Gillar den smala ostbågspåsen, den är lagom.

Ehh, är inte det socialt accepterat? :innocent:

Påsarna från 1991 och 2000 :heart_eyes:

Håller totalt med. Påsarna från 1991 och 2000 är nostalgi!

Helt ärligt, hade jag inte fått se bilden ovanför hade jag kunnat svära på att designen var oförändrad sedan 2010. Små förändringar varje gång :slight_smile:

Det här är nostalgi !

6 gillningar

Bjäre, Lays och linschips är favoriter :slightly_smiling_face:

1 gillning

jaaaaa de så där man kommer ihåg dom , åt man många så blev man bakis , har för mig att dom ändra nå i receptet sen :laughing::relaxed::man_shrugging:t2:

Fascinerande hur lite jag tänker på designen av påsarna. 1988 ger definitivt lite nostalgiska vibbar men jag hade inte kunnat beskriva dagens påsar annat än till färgen på grillchipsen som jag ändå köper någon gång per månad. Skitchips egentligen jämfört med andra märken men goda är dom...

Jovisst, bakom nerdragna persienner och mörkläggningsgardiner.

1 gillning

Perfekt, tack!

Blev åka till Ica och köpa dipp nu..

Angry Season 3 GIF by The Office