Esim hos Tele2

Känner , lite samma me telenor… men men …

1 gillning

De e så dåligt alltså…

Prova koppla bort sim-kortet el viseverse … blir bättre redan då …

1 gillning

Japp, se mina bilder ovan

1 gillning

Sjuuuukt

1 gillning

Jaaaa

Gjorde också ett test med och utan det fysiska sim-kortet aktiverat. Inte särskilt vetenskapligt med bara ett test men fick också en viss skillnad i hastighet.

2 gillningar

Är väl inte så konstigt egentligen. Med dual-sim kan ju inte alla antenn-kapacitet användas för 4G.

1 gillning

Blir ju 4x4 MIMO med ett sim-kort och 2x2 MIMO med dual-sim. Borde med andra ord bli ungefär som iPhone XR (och gamla iPhone X) som har 2x2 MIMO.

1 gillning

De e så asså ??.. ja kan inge om de där …

1 gillning

Ja har ju oxå data avstängt på sim-kortet

1 gillning

Använder fortfarande antenner för att vara uppkopplad så att du kan ringa och skicka sms via det sim-kortet.

1 gillning

Men ändå, jävligt kasst… I mitt fall är de inte direkt lite man tappar… på jobbet sitter jag i en plåt burk, där mottagningen är kass… igår fick jag 1mb/sekund, som att sitta på modem typ… :joy::joy::joy::joy:

Se till att ni får ett vettigt wi-fi på jobbet så är problemet ur världen.

Skojar du nu eller? Så jag ska va nöjd med 30 mbit när jag är utomhus, när jag vet att den faktiska hastigheten är 120mbit… :thinking:

Möjliga lösningar:

  • Stäng av det andra sim-kortet när du lämnar jobbet (min lösning).
  • Skaffa en till iPhone (eller en annan mobil).
  • Håll ut tills det kommer en iPhone med 8x8 MIMO.
1 gillning

Japp, det är så jag gör. Stänger av simkortet (jobb numret) när jag går hem 16.00… De va tanken ifrån början med att ha ett esim också… men blev rätt besviken när jag märkte av detta…

Men lixom , bara för att de får ha två så fick dom dela på de som fanns o bli hälften så bra som om man kör en … ja förstår ju vinkeln men fasn så bbbbb !!! 1 e 100 2 blir då 50 50 … :sleeping::weary::face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

Vi är rätt kräsna här också. Varit i orter där man inte kommer upp i 30 Mbit/s med ett sim-kort.

1 gillning

exakt…