ESET Internet Security

Hej
håller på testa Eset internet security
Bank Skyddet var inte bra
för den skyddade inte mot skärmdump
skyddet ska visa en grön ram som ska visa att den skyddade webläsaren
är på men kan ej se den gröna ramen
sammt bank skydd ska starta om man skriver in bank sida i edge
men det fungerar ej för bank skydd ska fråga om bank sidan ska ladda in den säkra banksydd sidan men det händer ej
se video som förklara vad bankskydd är

tyvärr står det inte secured by eset

så nogot är fel?

eller?

blir gå tillbacka till windows security

Om det var min personliga dator så hade jag nog skippat extra antivirusprogram. Det som redan finns i Windows duger. Har du otur kan ett extra program faktiskt göra datorn osäkrare.

Ett antivirusprogram sätter sig djupt i operativsystemet och kan ställa till med en hel del om det vill sig illa.

Håll allt uppdaterat och klicka ej på länkar som du inte vet var dom kommer ifrån. Ladda bara ned program du har kollat upp eller redan känner till. Använd sunt förnuft!

5 gillningar

Som @Olydnad säger, använd bara det inbyggda som kommer med operativsystemet. Gäller oavsett vilket modernt operativsystem man använder.

3 gillningar

det enda som var bra med eset var att den upptäckte att windows hade fel inställningar som den fixade avinstallerade programet och gick tillbacka till windows inbygda säkerhets lösning

1 gillning

Jag håller med. Jag lever ju dock bara i Windowsvärlden, men jag tycker att Defender har blivit otroligt kompetent på senare år.

osäkerheten med windows 10 var
ingen support för home versionen för utom
ett 3 part företag som man kunde få extra support 1 år i taget pris 25 dollar nej tack
så hämtade ned ubuntu med long time support så nu kör jag med linux tills 2029

3 gillningar

Det gör du rätt i!

MS har tagit bort stödet från massa CPUs från till exempel Intel på senaste 24H2. Gen8, gen9 och gen10.

Så dom ändrar hårdvarukrav ett par snäpp till! Tydligen vill dom inte att folk ska köra Windows 11.

Edit:

En uppdatering på det här. Det verkar gälla för OEM. Dom vill inte att tillverkare av datorer använder dom CPUs i nya byggen! Vilket är bra!

Tänkte säga det, jag kör 24H2 på min gen 4 intel.

Kör heller inget extra antivirusprogram, defender duger och måste jag köra nåt suspekt kör jag i Windows egen VM först och kollar vad som händer.

1 gillning