Er sillfavorit

Efter att jag testad dessa i år så är fortfarande senapssill min absoluta favorit.
Vilken sill föredrar ni?

2 gillningar

Av de där är det skärgårds. Annars gillar jag klassiskt inlagda, lök ocg sedan hederlig matjessill. :smiley:

Men favorit är Anjovis..:yum:

1 gillning

Med tanke på att du gillar ansjovis så tror jag att västkust majo är något för dig, tyckte det var något av ansjovis över den.

1 gillning

Färska sillinläggningar från delikatessdisken.
Köper alltså aldrig sill på burk i butik.
Brukar åka ner till Delikateshörnan i Saluhallen och köpa med mig upp till Tyresö. Dock i år hann jag inte med det så blev ingen sillunch idag.
Jag äter egentligen bara sill på jul och midsommar. Så vi dom två tillfällena vill man ju bra grejer.

3 gillningar

Avskyr sill, men den här smakar inte fisk och är helt okej.

1 gillning

Matjes.

3 gillningar

Aldrig sett, skall testa den vid tillfälle :+1:

Har alltid köpt Abba förut, fast dessa var mycket bättre. Lite mer sting och smak på dem enligt mitt tycke.

3 gillningar

Då kan jag avslöja att Coops senapssill fick +++++ och blev vinnare i Aftonbladets test av senapssill. Kanske värd att prova om det blir någon mer senapssill i sommar.

1 gillning

Min favorit är den jag slipper äta :clap:t3:

3 gillningar

Senapssillen är ett måste på mitt sillbord.

1 gillning

Matjes eller vitlök

Fast gubbaröra är fint det med :wink:

1 gillning

Äntligen någon som satte ner foten. :joy::joy:

1 gillning

Lipsillen?

1 gillning

På midsommar självfallet matjessill.
(På julbordet senapssill.)

1 gillning

Senapssill är ett måste, annars är julbordet eller midsommarbordet inte komplett.

2 gillningar

Finns det någon taco-sill än? :slight_smile:

Men usch :smile:

Helt vanlig matjessill är favoriten. Helst från Ajax. Annars som @Hakan_Ander säger så är sillinläggningar i fisk eller delikatessbutiken fina, gärna med kräfta

4 gillningar