Efter att jag testad dessa i år så är fortfarande senapssill min absoluta favorit.
Vilken sill föredrar ni?
Av de där är det skärgårds. Annars gillar jag klassiskt inlagda, lök ocg sedan hederlig matjessill.
Men favorit är Anjovis..
Med tanke på att du gillar ansjovis så tror jag att västkust majo är något för dig, tyckte det var något av ansjovis över den.
Färska sillinläggningar från delikatessdisken.
Köper alltså aldrig sill på burk i butik.
Brukar åka ner till Delikateshörnan i Saluhallen och köpa med mig upp till Tyresö. Dock i år hann jag inte med det så blev ingen sillunch idag.
Jag äter egentligen bara sill på jul och midsommar. Så vi dom två tillfällena vill man ju bra grejer.
Matjes.
Aldrig sett, skall testa den vid tillfälle
Har alltid köpt Abba förut, fast dessa var mycket bättre. Lite mer sting och smak på dem enligt mitt tycke.
Då kan jag avslöja att Coops senapssill fick +++++ och blev vinnare i Aftonbladets test av senapssill. Kanske värd att prova om det blir någon mer senapssill i sommar.
Min favorit är den jag slipper äta
Senapssillen är ett måste på mitt sillbord.
Matjes eller vitlök
Fast gubbaröra är fint det med
Äntligen någon som satte ner foten.
Lipsillen?
På midsommar självfallet matjessill.
(På julbordet senapssill.)
Senapssill är ett måste, annars är julbordet eller midsommarbordet inte komplett.
Finns det någon taco-sill än?
Men usch
Helt vanlig matjessill är favoriten. Helst från Ajax. Annars som @Hakan_Ander säger så är sillinläggningar i fisk eller delikatessbutiken fina, gärna med kräfta