Episk ny trailer för The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Från sajten:


Nintendo har idag släppt den tredje och sista trailern inför releasen den 12 maj.

Äventyren i Hyrule och legenden om Zelda fortsätter med Tears of the Kingdom. Mycket påminner om Breath of the Wild som Nintendo gav oss för sex år sedan.

Nya trailern skvallrar om att vi får det lilla extra. Det ser verkligen ut som Nintendo pressar potentialen ur sin konsol med storslagna landskap och fartfyllda actionscener. Vi får se en del nya egenskaper hos Link, attacker och hoppande mellan flytande platåer i luften.

Link you’re our final hope.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom släpps den 12 maj exklusivt för Nintendo Switch.

Via: Nintendo.

1 gillning

Jag tycker det mjölkvita filtret gör att allt ser trist och dassigt ut.

(Tacka vet jag Dark Souls-spelen där tar de minsann bort alla färger, allt ljus, all glädje, underbart. :stuck_out_tongue:)

image

1 gillning

Hmm, är det så mjölkvitt när en spelar själv?

Japp och såg lika eländigt ut i första spelet.

Är mjölkfiltret och animelooken de kör med ett sätt att komma förbi begränsningarna i hårdvaran. Dvs. att få det att se bättre ut?

Högst troligt skulle jag killgissa.

Nintendo borde sluta göra hårdvara och istället släppa spelen på PS/Xbox/PC, lite mer Horizon Forbidden West-klass på grafiken. Många texturer i BotW såg fruktansvärda ut.

2 gillningar

Nintendo är ju ensamma om att våga testa nya saker med hårdvaran. Sony och Microsoft däremot släpper ju bara små datorer, så varför inte sluta med hårdvara och ge ut sina spel till PC istället?

Nintendo har testat vift-kontroller men det var inte kul så länge, funkar bättre nu i VR.
För mig hade jag klarat mig med spelen till PC bara men tror många andra hellre vill ha en diskret (okej, PS5an är inte diskret :stuck_out_tongue:) kapabel konsol istället.

Då Nintendo älskar att återvinna spel så är det mycket troligt att detta kommer till nya konsolen som ska komma nästa är och då blir grafiken bättre.
Jag väntar till dess, känns lite drygt att behöva köpa det igen 2024.

Skall det komma ny konsol nästa år?

Finns rykten som säger att det ska komma en ny i slutet av 2024.
Om det stämmer vet jag inte.

Det är en fin linje mellan rykten och önsketänkande i Nintendos värld :slight_smile:

2 gillningar