Endast vegetariska rätter på Burger King i Stockholm

Från sajten:
image

Den 8 mars är köttets dagar räknade – i alla fall på Burger King på Medborgarplatsen i Stockholm. Då är det fullt ut så kallade växtbaserade mål som gäller. Men var inte orolig. Redan om en månad är dock ordningen återställd.

Det hela är ett sätt att uppmärksamma deras nya vegetariska måltider. Exempel på dessa är som “Plant-based Cheesy burger”, “Plant-based Royale”, “Plant-based nuggets”, “Plant-based Bacon King” och “Plant-based chili cheesy bites”.

Notera att vissa såser samt haloumi innehåller mejeriprodukter och/eller ägg.

Gästerna kan även prova på andra exklusiva växtbaserade produkter som enbart serveras under en begränsad period.

Vi är glada att kunna introducera vår växtbaserade restaurang för våra gäster. Det är en god möjlighet för oss att testa produkter som ännu inte är en del av vår traditionella meny. Testet kommer ligga till grund för vår vidare produktutveckling och innovation. Förhoppningsvis kommer våra gäster att välkomna konceptet och stötta oss på vår framtida växtbaserade resa, säger Mads Billkvam, Country Manager på Burger King Sverige.

För att skapa plats för all växtlighet så säljer samma resturang alla köttliga skrovmål med 20% rabatt med start idag och till och med en 8 mars.

Via: Pressmeddelande.

2 gillningar

Bara att vänta in alla köttätare som känner sig förolämpade att kommentera.:wink::grimacing::joy:

3 gillningar

Har inget ont att säga om deras vegetarisk rätter men tycker alltid att det är så grisigt/stökigt på Burger King. McDonalds verkar ha mer personal som går och städar och torkar av bord.

1 gillning

Riktigt räliga toaletter på minst två Burger King här i Malmö.

Varför skulle någon känna sig förolämpad? Låter konstigt :blush:

Däremot lär väl deras intäkt minska drastiskt men de driver ju sitt företag som de själv vill så inga konstigheter.

Jättebra idé.

Tråkigt bara att det är på 1 resturang i 1 månad.

I bakvattnet Stockholm också.

Produkterna finns väl i samtliga restauranger året runt?

Lite skeptisk till att äta något som inte innehåller ett dött djur…. :smirk:

Bara grillchips då förstår jag :slight_smile:

Jag är ju ingen stor gräsätare så jag kan tycka att en månad är lite väl länge..:relaxed:

Men ändå ett kul grepp.