Endast 10 % har tackat ja till ett års gratis Apple TV+

Ingen streamningstjänst kommer få mina pengar.

Svårt att undvika att betala för SVT Play.

2 gillningar

Trodde det var underförstått det gällde sådana som är frivilliga typ Netflix,HBO

1 gillning

Det är nu det börjar bli intressant och se hur det går för denna tjänst. Även om det är hög kvalité på produktionerna så fylls det på med alldeles för lite material för att folk tycker det är värt att betala.
Apple One är ju ganska lockande för många skulle jag tro. Apple har väldigt höga marginaler på sina tjänster och en fet kassa så dom har ju råd att fortsätta.

Lite överraskande att det inte var Apple som köpte MGM. Det känns som att det behövs volym för Apple TV+.

Tror inte dom är intresserade av att köpa upp någon gammal filmstudio. Dom vill bygga upp en egen fräsch katalog.

Men i deras teknikutveckling köper de många bolag istället för att utveckla själva. Det har varit ett rådande paradigm i framförallt teknik- och läkemedelsbolag under många år nu. Varför inte i denna sektor? Vad man vill och vad man kan, ska man alltid skilja på…:sunglasses::grin:

Möjligen är svagheten i mitt resonemang att Apple inte köper gamla jätteföretag inom teknik…:man_shrugging::sweat_smile:

1 gillning

Apple har ju om man ser tillbaka uteslutande köpt mindre bolag för teknik som dom sedan implementerat i sina produkter. Största köpet har ju varit Beats för 3 miljarder (peanuts) och det var ju delvis för att starta igång Apple Music.

Men om jag ska vara seriös så är det lite Sirivarning på det här. Man kommer liksom inte loss. Ett sätt skulle kunna ha varit att köpa MGM för att få volym. Sedan är väl det svårt att inkorporera i Apple, man skulle vara tvungen att låta MGM vara väldigt fristående och samtidigt ha rätt att få vissa guldkorn. Mycket svårt i verkligheten.

1 gillning