En månad med Pixel Watch 2 – stora och små strapatser

Från sajten:
image

Tydlig ljusstark skärm, snabb och så är den dessutom rund. Kan det här vara smartklockan som vi har gått och längtat efter?

Pixel Watch 2 är smartklockan som på utsidan skriker ”Google” och har en insida som andas ”Fitbit”. Vi har haft Pixel Watch 2 på armen i en månad nu och har ett och annat att säga om Googles andra generations smartklocka. Se hela videon nedanför och se vad vi tycker om den här runda och charmiga smartklockan:

Recension: Pixel Pixel Watch 2

Fördelar

• Den är rund
  • Ljusstark
  • Laddar snabbt
  • Många träningsval

Nackdelar

• Batteritiden
  • Fitbit Premium kostar relativt mycket
  • Tjocka sorgkanter runtom displayen

Detaljer

• Boetts storlek: 41 mm
  • Vikt: 30,94
  • Färg: Svart, Silver, Guld
  • Boetts material: Aluminium
  • Typ av glas: Gorilla Glass 5
  • Display: Amoled
  • Skärmstorlek: 1.2 tum
  • IP-klassificering: IP68
  • Pulsmätare: Ja
  • GPS: Ja
  • Stegräknare: Ja
  • Kalorimätare: Ja
  • Blodtrycksmätare: Nej
  • Sim-kort: e-SIM
  • Möjlighet att ringa samtal: Ja
  • Internt lagringsutrymme: 32 GB
  • Typ av operativsystem: Google wear OS
  • Namn på egen app: Google Pixel Watch
  • Betalningsmetod: Google Pay
  • Trådlös teknik: 4G LTE, Bluetooth, Wifi
  • Batterikapaitet: 305 mAh
  • Pris: Ca. 4590kr (Se aktuellt dagspris hos Prisjakt)
  • Pris: Ca. 5190kr (Se aktuellt dagspris hos Prisjakt)

Sammanfattning

Pixel Watch 2 har det mesta vi kan önska från en smartklocka men den sviker en aning när det kommer till batteritiden. I Fitbit-appen finns så mycket träningsmöjligheter att vi knappt vet vart vi ska börja. Men Google som äger Fitbit tar dock ut en relativt hög månadskostnad för sitt premium-abonnemang. Det här tycker vi att Google borde ha bjussat på när vi ska betala tusenlappar på just inköpet utav klockan. Sorgkanterna runtom displayen kanske är i tjockaste laget men det har dolts väl genom att hålla apparna svarta. Enda gångerna vi märker av det är när vi sveper mellan appar och i menyer. Men i övrigt är det här en smartklocka som imponerar med en ljusstark skärm och flytande snabbt gränssnitt. Är du Android-användare och är sugen på en smartklocka så är definitivt Pixel Watch 2 ett alternativ att fundera över.

Betyg: 4.5 / 5

Teknikveckan rekommenderar starkt!
5 gillningar

Bra genomgång @Sevis och kul att du tar dig tid att testa ordentligt. Ser fin ut men Galaxy Watch hårdvara tycker jag är snyggare och mer slimmad.

2 gillningar

Tack så mycket :smiling_face_with_three_hearts:

Bra recension av denna klocka. Har man Pixel lur så givet annars får man kolla Samsung tror jag. Rund klocka är ju så mycket finare :blush:
Trodde ändå att Google skulle ge mer gällande Fitbit., vill väl mjölka. Hur känns Google ekosystem nu efter en månad undrar jag :blush:

Edit:Svarade ju på fel inlägg, sorry @Sevis

1 gillning

Står i era specs längst ner att den har blodtrycksmätare? Det kan väl inte stämma?

Hej, nej det har den inte.

Tack för det! Jag har uppdaterat nu.

1 gillning