En man som heter Otto

En man som heter Otto blir det i amerikanska versionen:

1 gillning

Kul kuriosa. Jag har Neda och Fredrik som kund! Alltid super trevliga att prata med! :heart_eyes:

1 gillning

Från sajten:

A man called Otto är den engelska titeln på den amerikanska filmen baserad på En man som heter Ove-boken. Otto spelas av Tom Hanks.

Vi har ju redan sett vad en bitter Tom Hanks kan göra i Apple TV-filmen Finch. Men i den här filmen är det bara huvudkaraktärens värld som rasat samman. Inte hela planeten.

Svensk premiär är den 23 januari nästa år. Redan den 25 december visas den upp på några få utvalda biografer i USA.

2 gillningar

Jag som hade förväntat mig en karaktär med långt skägg ätandes vaniljsås. :joy::joy:

1 gillning

Det kallas hemmablindhet!

Jag är inte bitter. :joy::joy:

2 gillningar

Spännande. Som bok tyckte jag nog Analfabeten som kunde räkna var bättre :slightly_smiling_face:

1 gillning

Faktum är att när de skulle spela in Goliat för några år sedan så dök filmteamet upp på min verkstad en dag med en förfrågan om de kunde få använda den som inspelningsplats. Jag fick även frågan om jag skulle vara intresserad att göra en av rollerna. Men det blev inget varken av det ena eller andra då de hittade en annan verkstad och "skådisar" ifrån trakten. :joy::joy:

4 gillningar

Ser fram emot filmen! Tror dom kommer göra det bra.

Kul att det är en storfilm som faktiskt är samproducerad mellan USA och Sverige.

Älskar boken och är riktigt förtjust i den svenska filmen. Den amerikanska varianten verkar mer eller mindre en kopia av originalet. Hade nog hoppats på att dom skulle ha ändrat mer och gjort den mer till sin egen. Jaja.
Från roliga krönikor om Ove till amerikansk storfilm med Tom Hanks, inte illa pinkat av Fredrik Backman.

4 gillningar