En HomePod Mini ryktas lanseras nästa år

Från sajten:
En HomePod Mini ryktas lanseras nästa år | Teknikveckan


image

Bloomberg har släppt en omfattande rapport med alla produkter som de tror att Apple kommer att lansera under hösten och nedan har ni hela listan:

iPhone:

  • Tre nya iPhone-modeller nu i höst, en uppföljare till iPhone XR och två modeller som kommer kallas Pro.
  • Pro-telefonerna ska ha stöd för omvänd Qi-laddning vilket betyder att du kan som exempel ladda dina AirPods på baksidan av din iPhone.
  • De ska även ha en förbättrad Face ID-teknik som inte kräver att du håller telefonen rakt framför dig utan den ska vara mer förlåtande. Den ska även vara högre IP-klassad och skärmen ska vara mer tålig för tappskador.
  • 3D Touch kommer att slopas på båda modellerna och det kommer inte lanseras en iPhone med stöd för 5G i år.

iPad:

  • Det ska komma två nya iPad Pro-modeller med samma skärmstorlek som föregångarna har, och med bättre kamera.
  • Apple kommer även slopa 9,7″-modellen och den nya standardstorleken blir istället 10,2″.

MacBook Pro:

  • En ny MacBook Pro med en skärm på 16 tum och mindre sorgekanter än tidigare modellen. Modellen ska trots större skärm ha samma formfaktor som dagens MacBook Pro 15″.
  • Den större modellen kommer inrikta sig till riktiga ”Pro-användare”, så en högre prislapp är att vänta och alla problem med tangentbordet ska vara lösta.

Apple Watch:

  • Klockan kommer erbjudas i två nya material, keramisk och titanium. Utöver detta kommer designen vara sig lik och inte mycket annat kommer erbjudas.

Bloomberg skriver även att Apple kommer lansera en HomePod Mini med en lägre prislapp under nästa år samt nya AirPods.

Via The Verge

 

Jag har funderar på HomePod mini.
Är det tekniskt möjligt/rimligt att den får ett batteri och via bluetooth till telefonen får ”mer eller mindre” full funktionalitet när man lämnar hemmet?

Är det inte fyra? Eller tolkar jag texten fel? :thinking:

Har väl ryktats om 4 länge
Frågan är väl 120hz som det varit lite si och så med

Artikeln är från augusti 2019. @Erik väckte liv i en gammal tråd.

1 gillning

Var det fel? Letade efter en tråd som handlade om HomePod.

Det är väl inget fel. Mer lite roligt. Jag trodde den var ny tills jag kom till MBP…:grin:

Svårt för oss gamla män att hänga med på vad som vett och etikett i forumvärlden :wink:

3 gillningar

Tvärt om min goda herre, tvärt om. Mycket bra gjort!

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Apple-HomePod-mini-White/2884949
Proshop har börjat sälja dessa nu med okänt leveransdatum

2 gillningar