En glad far är en bra far… 😃

Har ni blivit uppvaktade? Känt den där doften av nybryggt kaffe som kommer från köket där små ljud avslöjar att något är på gång? Och sedan fått någon fin present? Kanske ett par strumpor eller en slips?

Här är svaret ja på det mesta. Fått frukost på sängen, druckit kaffe i obekväm ställning samt fått fina presenter. Sonen, som snart fyller 12, sa igår att han skulle ut med några kompisar men hade tagit bussen till Farsta Centrum och på egen hand, för egna pengar köpt en present till mig..:star_struck:

En ytterligare knorr var att hustrun, som inte heller kände till sonens företag, hade köpt liknande saker från samma tillverkare. Så imorse fanns det två exakt lika påsar med liknande innehåll. Det var en ren slump då sonen hade knallat runt och försökt hitta något som passade mig och hans plånbok. Till slut föll hans val på detta..:smiling_face_with_three_hearts:

19 gillningar

Har hängt tvätt och kört ett varv med dammsugaren.

Det blir tårta i eftermiddag.

3 gillningar

Här är fars dag en av årets höjdpunkter. Fest(dvs far får göra enbart sådant som han vill och tycker om från morgon till kväll) hela dagen. Detta bygger ju såklart på att mors dag firas på samma sätt.

1 gillning

Får hela familjen se på Formel 1 i kväll?

3 gillningar

Precis sådär har min morgon startat förutom att sonen 4år ville öppna paketet åt pappa :grinning_face_with_smiling_eyes: Fick iaf en termosmugg :smiling_face_with_three_hearts:

11 gillningar

Hela familjen FÅR se F1… om hela familjen kommer att de är låg sannolikhet…:sunglasses:.

Annars är det mest oroande att jag igår, i ett tillstånd av plötslig minnesförlust, sa något om att fixa det sista inför vintern i trädgården. Jag hade en kort period igår där jag helt hade glömt att det var fars dag idag och försökte skjuta en obehaglig uppgift framför mig. Nu verkar hustrun tänka sig ett par timmars friskt och hälsosamt utomhusarbete…:grimacing:. Själv vill jag dricka kaffe och umgås med Adolf Fredrik Munck…:sunglasses:

3 gillningar

Fin termos…:+1::smiley:

1 gillning

Tack :blush::blush:

Eftersom farsdag var 20juni i år så…blev det inget

2 gillningar

Vi har en tradition att äta hotellfrukost på farsdag men delvis för att vi skaffat hund och att vi hade gäster här igår (blev lite sent) hoppade vi över hotellfrukosten i år.
Så fru och dotter fixade till lite här hemma.

Det blev även en fjärde gäst vid bordet. Dotterns pojkvän sov över. :scream:

Men vi får väl se om han sover över igen eftersom Primo bestämde sig för att tugga sönder hans ena AirPod.:laughing:


12 gillningar

Fint…:+1: och skitsmart sätt att bli av med pojkvänner man inte gillar. Se upp bara så att du inte sväljer något när du tuggar…:sunglasses::joy:

4 gillningar

Vi hade en Engelsk Bullterrier för en massa år sedan, han tömde grabbens kompisars cykelhjälmar på frigolit. Den lokala cykelhandlaren trodde nog att vi hade 11 ungar. :rofl::rofl::rofl:

7 gillningar

Jag fick en sådan traumatisk upplevelse redan som barn. Hade med mitt Playmobil piratskepp hem till en kompis. När jag kom tillbaka dit efter lunch hade deras hund tuggat sönder både skepp och pirater.

Sedan dess är jag kattmänniska.

2 gillningar

Familjen håller sig undan så jag kan filma i fred - bästa presenten!

3 gillningar

haha… jag vet inte vad vi gjort med baloo för han tuggar aldrig något . tappade bacon på golvet. han nosade och satte sig bredvid.

jag tror han blev traumatiserad efter han åt en hårsnodd och fick en “spyspruta”…

4 gillningar

En glad far är en far som ser sina barn som far runt och fixar och fejar…:smiley::heart:

5 gillningar

Fars dag-pizza på väg. :red_car:

1 gillning

Här blev det variant på Engelsk söndagsstek. Men vi(hustrun) tar bort att tråkigt och lägger till goda saker/vällagade saker.

Fick bästa ölglaset :ok_hand:t2:

9 gillningar

Fin present!

1 gillning