En gemensam smart kalender

Jag skulle vilja ha en skärm i hallen som visar veckans kalender.
När vi var små så hade alla i familjen en rad på en whiteboard där man fyllde i vad som var inplanerat under den kommande veckan.
Jag vill ha något liknande men en skärm som visar en rad för varje familjemedlems veckoschema så att det går att få en bra överblick för barn och vuxna vad som händer under veckan. Helst ska allt hämtas från apple kalendern

Svårt att få barn att kolla sin kalender i mobilen och svårt att få mig att fylla i ett veckoschema analogt.

Jag luktar ett Magic Mirror-projekt!

Kör med en TV med en chromecast, castar en flik i Chrome. Får bara upp kalendern inget av själva programmet.

Borde vara den smidigaste lösningen? (om man nu kan få upp Appels kalender i Chrome)

Edit: I och för sig så måste man alltid ha en dator på.

Ok, och då borde jag kunna ha en flik för varje person i hemmet

Är inte idén att ha en kalender med alla gemensamma saker i. Så kör vi här på jobbet.
Svårt byta flik på en tv.

Annars finns den analoga lösningen: Calendar Generator

Anpassa, skriv ut, kladda med penna.

Mmm, a n a l o g t.
Då kan vi lika gärna fortsätta skriva på kylen :slight_smile:

1 gillning

Anpassa, skriv ut, kladda med penna, skanna in, visa på tv. :woozy_face:

Då har ni en speciell kalender som alla lägger in sina saker under arbetsdagen i?
För jag har flera olika kalendrar och det samma gäller de andra i familjen…

Vi har en gemensam som delats ut. Men går väl göra ett konto som ni sen delar era till.
Jag kör ju Google och där skulle det funka så också.

Det som @Peterboxy nämner går även i MS Exchange/Outlook och det verkar finnas nåt dela med dig av din kalender funktion för iCloud-kalendrar i kalender-appen på MacOS. Har inte testat den men det går kanske att få till samma funktion där.

Jag hade inte rekommenderat MagicMirror om syftet är att ha en så tydlig överblick som möjligt :slight_smile:

@Thor Hur har du tänkt dig att kalendern ska presenteras? Bara på en monitor på en vägg, eller?

Ohh, berätta mer!

Well, med ett spegelglas framför displayen så blir informationen som visas på just displayen inte så tydlig. Åtminstone inte så länge man inte har den i ett absolut becksvart rum utan någon som helst ljuskälla.

Jag körde magic mirror på en vanlig 25"-skärm i porträttläge i hallen tidigare. Utan spegelglas.

1 gillning

Absolut, kör man utan spegelglas så har man ju inte det glaset som mörkar ner informationen. Då är det ju dock inte en “magic mirror” längre :slight_smile:

Jag har en MagicMirror i hallen som jag byggde för något år sedan. Funkar kanon men som sagt, man ska ju vara medveten om att informationen inte blir supertydlig i ett rum som har någon form av ljuskälla.

Haha, inser nu att jag inte bryr mig om spegeln heller utan bara vill ha en stor stående skärm som visar det hela.

Undra om det går att sätta en Samsung The Frame på högkant…

1 gillning

Hehe, så kan det ju vara :slight_smile: Då är det ju enklare, bara skippa MagicMirror :slight_smile:

Tanken har slagit mig men the frame har inte så du kan ha kalendrar som bakgrund utan då behöver man göra det via något annat gränssnitt

Vi använder oss av apples egna kalender och delar via den, funkar kanon.