Emojis finns nu på forumet!

Som ett steg i att slippa så många “skitinlägg” så som “haha” så har vi nu infört reaktioner via emojis. Under varje kommentar kan ni klicka på emojin för att få upp ett antal alternativ.

Ha en fin helg!

1 gillning

Tack! Hoppas det används istället för alla korta inlägg, så blir trådarna och forumet som helhet mer lättläst.

1 gillning

Yees !!! :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Det är meningen :slight_smile:

1 gillning

Underbart!

Det bästa som hänt sedan iLove.

1 gillning

Underbart! Tackar :grinning:

2 gillningar

Är det fler än jag som har problem med discourse(iOS)när det kommer till att ge ett inlägg en emoji ? Ofta går det inte alls, ibland går det för att inom några sekunder ”falla bort” ?

Hej!

Det beror dessvärre på hur det är implementerat, @Jite har skickat en uppläxning till dem för hur de skall lösa det men vi kan inte påverka direkt.

2 gillningar

Nu fattas det bara att @Jite fixar så att vi kan se alla som gett en emoji och inte endast de 2 första. :rofl::rofl::rofl:

Jao, hade jag haft mer tid så hade jag skrivit om koden, men i nuläget har jag dessvärre inte det :frowning:

Vi har åt åtminstone kunnat säkerställa att problemet ligger i det plugin vi använder för emojis, och inte i discourse själv eller på servern. Jag ska försöka tweeka det lite mer, men utifrån vad jag lyckats få fram ur koden så skulle en “snabbare respons” på emojis (utan kod-ändringar) innebära en ökad stress på servrarna, vilket jag är orolig för skulle kunna störa forumet på ett mycket värre sätt! :frowning:

Jag har inte heller fått svar på min rapport till författaren, men vi får se ifall det kan komma någon fix därifrån!

2 gillningar

Jag upplever senaste veckan eller så emoji som segare än någonsin. Upplever att det tar 20-30 sek efter man tryckt innan något händer. (Bara som en upplysning.)
Kollar forumet via iPad och iPhone över Safari.

6 sekunder tog det när jag provade nu (iPad Pro).

Jag testade lite igen och i denna tråd tog det 1 sek. Verkar som det blir ursegt om det är många inlägg (såvida inte något nyss åtgärdats)?

Verkar variera rejält. Nu tog det 9 sekunder.

Tre sekunder här, dessvärre är det bortanför vår kontroll men vi har felanmält till emojimänniskan.

De kan man leva med, huvudsaken dom bara är där :heart_eyes:

Jag tycker de är fula och de hamnar snett nedanför de andra ”knapparna”.

Alla tycker vi olika, bara leva med :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning