EM-kval 2023/2024

Han kanske har bjudit Janne på chilibea och en IPA tidigare.

Janne måste ha varit väldigt pressad och sedan kom 5-0 och han ville ha AW hela natten samt rosblad på marken. Sedan kom kritiska frågor mitt i det här. Oprofessionellt av Janne.

Sedan är det intressant att när Janne frågar vem representerar du? Då tolkar omedelbart Bojan det som en etnisk fråga. Inte en fråga om vad han som journalist representerar. Oprofessionellt av Bojan.

3 gillningar

Tycker det är oproffsigt av moderatorn för intervjun ätt låta Bojan tugga på det sättet.
Även att Bojan direkt drar rasist kortet.... Troligen för att få ett scoop...

3 gillningar

Oavsett hur dåliga frågorna är eller vilka åsikter en journalist eller tv-expert har så borde Janne kunna hantera det. Han behöver inte hålla med eller ta skit, han ska kunna säga vad han tycker. MEN på ett professionellt sätt. Media-träning någon...?

Jag kände samma sak.

Citat
– Sverige så klart, varför skulle jag inte göra det?

Jag har väldigt svårt att se att en enskild journalist representerar Sverige. Hen representerar sig själv och sitt företag. Inte ett land

Personligen hade jag hellre sett

6 gillningar
4 gillningar

Den kanske ligger bakom betalväggen men läsvärd :slight_smile:

1 gillning

Detta var märklig läsning.
Visst att man tar parti för den ene eller den andre.
Visst kan man tycka att det är dold rasism eller ej.
Men att blanda in ett parti om Kalla fakta och Mattias Karlsson (SD) i samma text är ju bara huvudlöst!

Hur många intervjuer har man inte lyssnat till där "journalisten" ställer samma fråga om och om igen. Bara för att de vill ha "sitt" svar.

Den typen av journalistik slänger jag gärna till vargarna.

2 gillningar

Och då mest denna passage där det påpekas att bägge kan ha rätt. Janne hade ingen rasistisk avsikt men Bojan tolkade det på det sättet.

– Jag tror helt ärligt, att från Jannes sida är det inget rasistiskt, sedan förstår jag att Bojan tolkar det som han gör. Så för mig är det bara ett stort missförstånd. Jag har träffat Bojan, jag vet hur han är och jag vet hur Janne är. Så det där för mig är inte en grej, det finns ingen rasism när det kommer till Janne på det sättet. Så att det var bara en tråkig händesle skulle jag vilja påstå, säger Shaaban.

Emil Eriksson menar i sin tur att Bojan borde vara tydligare.

– Om Bojan ska anklaga Janne för att vara rasist så för han göra det fullt ut så att säga. Nu gick han ut och sa att Jannes intentioner inte spelar någon roll, men att han ändå är sårad. Det kanske är lite luddigt och det kan jag tycka är lite orättvist mot Janne. I så fall får Bojan backa upp det helt och säga ”då ljuger Janne för mig, det var hans intention att ifrågasätta min svenskhet”. Nu blir det något slags mellanläge som jag tycker är olyckligt, säger Eriksson.

Ruskigt nära för Österrike innan halvtidspausen.

1 gillning

Bara ren tur att det inte står 1-0.

1 gillning

Får hoppas att effekten av Österrikes Red Bull avtar snart.

1 gillning

Ser mörkt ut på svenska bänken...

@Zop har du satt hela sparkapitalet på 1-0 Österrike nu?

Spelar inte på landslagsfotboll.

De har dessutom en X Schlager i laget och vilka är bäst på schlager? Jo, Sverige. Ett tecken på att det blir oavgjort.

De insåg det och bytte ut X Schlager.

Där var det godnatt ja.

1 gillning

Satt i bilen ut till Arlanda och lyssnade. Var det så illa av Lindelöf som de sa på radion?