Elon Musk: “Jag är ingen nazist” – bemöter kritiken i Joe Rogans podcast

Från sajten:

I en intervju i Joe Rogans podcast bemötte Elon Musk den kritik han fått efter att ha gjort en gest som tolkats som en nazisthälsning.

Elon Musk förklarade att gesten inte var avsedd som en fascisthälsning och uttryckte frustration över de pågående anklagelserna. Under samtalet med Rogan skämtade Musk om att han nu aldrig kan peka diagonalt igen och betonade att odet som är fel med nazister är krig och folkmord, inte deras sätt eller mode. Han tillade att om man inte invaderar Polen eller begår folkmord, så kan man inte kallas nazist.

Musk uttryckte också att den ihållande kritiken online är “ganska stressande” och nämnde att det finns forum där människor uttrycker önskan att skada honom. Han har tidigare fått kritik för att ha stöttat det tyska högerextrema partiet Alternativ för Tyskland (AfD), vilket ytterligare har eldat på debatten kring hans politiska ståndpunkter.

Via: Business Insider

Läs mer:

"Jag är inte rasist, men..."

9 gillningar

Jag säger ingen rök utan eld.......

1 gillning

Jag brukade slöläsa 99.se och har fortsatt med teknikveckan.se. Man kan dock numer skönja en tydlig politisk vinkling i många artiklar, denna inget undantag. Detta är inget jag är intresserad av när jag besöker denna typen av sidor.
Artikeln i sig har ju dessutom inget här att göra ens.

Mycket här ”plagieras” ju oftast från 9to5mac och Macrumors, bra att veta för er andra som också tröttnat.

1 gillning

Hur hittar du en politisk vinkling i den här artikeln?

5 gillningar

Spontant skulle jag säga att syftet med hela artikeln är att få just den typen av kommentarer man fick.
Nu verkar ”någon” dessutom tagit bort den första kommentaren, vilket bara styrker min känsla ytterligare.

Vilken kommentar?

1 gillning

Det kan man fundera på :man_shrugging:t3:

Disappear The Craft GIF

2 gillningar