Elektronikförsäljningen backade vid Black Friday

Från sajten:
image

Försäljningsstatistik som släpps från ElektronikBranschen visar på en minskning i november. Dock en ökning jämfört med samma period 2019, innan pandemin.

November månad 2021 innehåller försäljningen från Black Friday, Black Week och Cyber Monday. Under november månad minskade försäljningen jämfört med rekordåret 2020, men denna var fortfarande betydligt högre än under året innan, 2019. Försäljningen av elektronik under november var fem procent lägre än förra året. Ackumulerad försäljning under årets första 11 månader är värdet av försäljningen dock fortfarande knappt över den historiskt höga försäljningen under 2020. Så här säger Klas Elm, VD för ElektronikBranschen:
“- Även om vi inte riktigt kom upp i fjolårets nivå, så var försäljningen ändå 36 procent högre än 2019, dvs före pandemin”.

Elektronikbranschen november månad 2021

I förhållande till motsvarande månad förra året gick försäljningen bäst för datorer och kameror samt små och mellanstora TV.
Blev det några fynd för din del i år?

Källa: Pressmeddelande

Bästa fyndet var två Sensibo Pure från Lifestylestore

1 gillning

Mitt bästa var en trasig Sensibo Pure från samma butik.

Haha var den trasig alltså?

Ja, den går inte att ansluta till alls. Försökt på olika nätverk med olika enheter. Den vägrar helt.

Är en ny på väg!

1 gillning

Då det mest verkar vara lurendrejeri runt bf och liknande köphysteridagar så håller jag mig borta från sådant så gott det går.

Ja det har varit nyheter från vissa håll om hur priserna tom ökar under black friday. Så man kan ju hoppas att hysterin kring dessa händelser lägger sig lite mer.

Saxat från prisjakt:
”När vi granskade en miljon produkter som såldes av svenska e-handlare på själva Black Friday förra året var snittrabatten knappt 5 procent. Nära var femte produkt gick i själva verket upp i pris den dagen.”

1 gillning

Det ligger i Prisjakts intresse att skapa den bilden. Jag tänker att man räknar med en massa produkter som aldrig är med på Black Friday-rean.

Jag köpte en sådan tidigare, långt innan BF, men jag måste säga att jag märker då ingen skillnad. Känns inte som den tillför något alls.