Elbolag och elpriser

Uppe i full fräs idag.

2 gillningar

Dalakraft elfond 208 öre och Skellefteå Kraft 132 öre. Trots bryt avgift så är det nästan 1000 kr billigare med Skellefteå Kraft

3 gillningar

Nu har jag skickat brev om återkrav till Jämtkraft. Begär i runda slängar tillbaka 6000kr. Blir spännade att se var detta slutar :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Vad baserar du återkravet på?

187,98 öre blev slutpriset för Mars från Dalakraft.

Känns som de myglar med timpriset också, jag nyttjar billiga timmar bättre än så.

2 gillningar

Missvisande marknadsföring och bristande transperens. Enligt ellagen ska man som konsument kunna räkna fram priset på fakturan. Jämtkrafts kundtjänst kan inte själva svara på hur priset räknas ut.
Ställde upp två beräkningar mot varandra, jämtpriset vs jämtkrafts rörliga för månaderna oktober t.o.m. februari. Men min förbrukning för respektive månad.

1 gillning

Känns som de myglar med timpriset också, jag nyttjar billiga timmar bättre än så.

Det var min känsla med Jämtkraft med. Ingen transperens på hur priset räknas fram.

Det är också skumt att Jämtkraft bara säger vilken timmen är det billigast och vilken timme det är dyrast. Men inte vad priset faktiskt är.

Jag har bytt från Jämtkraft till Tibber.

1 gillning

Det blir billigare när man inte är hemma iaf. :slight_smile:

3 gillningar

Om du räknar på vad resan kostar så tar det nog ett tag innan du ligger på plus ändå. :joy:

Nu ska vi ju inte förstöra glädjen så. :joy:

1 gillning

Jämtkraft motsatte sig kravet.
Så nu har jag skickat en anmälan till ARN och konsumentverket.
Såsom jag blev ombedd av energimarknadsbyrån

8 gillningar

Höga elpriser i morgon mellan 08-09, 258,20 öre.

Byt till Tiber du också:

Dalakraft har inte uppdaterat med pris än, någon med annat förvaltat som fått april siffran?

Under kronan i SE3 för E.on. nu i april.

Nu dök det upp:

SE1: 100,77 öre/kWh
SE2: 100,56 öre/kWh
SE3: 104,27 öre/kWh
SE4: 111,73 öre/kWh

Åtminstone inte dubbla priset denna månaden.

Jämtkraft hade:
SE1: 116 öre/kWh
SE2: 116 öre/kWh
SE3: 131 öre/kWh
SE4: 140 öre/kWh

Dvs r*vdåliga. Gött att jag inte är kvar med den skiten längre.
Jag betalade 0,97kr/kWh med Tibber i april

Jag har timpris på dalakraft så jag bör hamna lite under 100 öre (SE3).
Tre dagar kvar, sen är jag av med dem :slight_smile:

2 gillningar
3 gillningar