Funkar ju bra så länge du inte behöver åka långt
Har nog konstaterat att jag inte kör så långt förutom i undantagsfall (långbilsemester vart tredje år eller så). Har en son som bor 19 mil bort åt ena hållet och mamma plus bror med familj 17 mil bort åt andra hållet så till dessa plus lite snabbladdning ska ju gå utmärkt (dit kör jag lite då och då). Ska jag göra en europatripp som du får jag väl ha lite fler stopp, ha.
Ja precis, man ska ju ha bil för de vanliga behov man har. Det där kommer bli dunder.
Inga problem att åka långt med de speccerna.
Kan någon pinga Carup så att de får ut denna för att balansera alla andra artiklar
Intressant läsning:
Den visar att elbilar är mindre benägna att gå sönder än förbränningsmotorer i samma åldersgrupp. I två till fyra år gamla fordon får förbränningsmotorer två och en halv gånger så många haverier som elbilar. Havarifrekvensen för förbränningsmotorer under haveriåret 2024 var 9,4 haverier per 1 000 fordon, medan den för elbilar endast var 3,8, skriver ADAC.
Undrar vilka haverier som är dyrast att åtgärda?
Det verkar exempelvis som att vissa elbilar tycker om att ”poppa” värmepumpar för 50’ Det har gått så länge så att försäkringsbolag numera exkluderar vp från försäkring.
Du kan skriva ut namnet om du vill.
Har hört fler märken. Tycker det är konstigt varför det är problem med kompressorn i värmepumpen och inte i AC
Detta var ändå nyheter för mig, att det skulle vara så vanligt. Vet att Watercircles exkluderar PTC-elementet på Tesla Model 3 men inte hört om någon annan situation. Kan du ge några exempel?
Tyvärr inga exempel, det är vad jag snappat upp från olika FB grupper. Kan mycket väl vara en salig blandning av folk som är sura pga att både garantier och försäkringar gått ut
Drömde i natt att @RolexJocke köpt en elbil. En Merca G-wagon EV.
När jag vaknade insåg jag dock att det är större risk att @xms67 vinner drömvinsten på lotto