VAG tycks fortsätta med rena bedrägerierna när det kommer till service
Ni måste väl unna mekanikerna att ha en kostsam hobby.
Min kompis som har både Audi och Porsche har tidigare sagt att det varit billigare med service av Porscharna
Sen kan man väl tänka sig att köparna är mindre priskänsliga så
Då var sagan slut
Närmare 2 miljoner och ett aningen övertänt utseende men det här lär nog bli bland det roligaste man kan köra på fyra hjul
Designspråket är inte helt fruktansvärt, ser helt ok ut.
En Nissan Juke på steroider.
Tyvärr tycker jag den är riktigt ful.
Vänligen Ove
Där pratar vi ful bil.
Samma! Inte vacker!
Såg en ny Y ”in wildlife” i söndags. Gnuggar fortfarande ögonen
Utseendemässigt ok, men tyvärr hoppade Toyota på elbilståget för sent. Konsekvensen av det är att de ligger ljusår efter konkurrenterna. För att inte tala om fadäsen med BZ4X räckvidden som de begränsade till hälften för att spara batteri.
Sant. Men nu tänker jag att det borde gå att köra ifatt ganska snabbt. Inte ta täten för att de ligger efter, men likvärdigt med många andra borde inte vara omöjligt.
Möjligt. Men då tror jag de måste lägga sig ganska lågt prismässigt, iallafall initialt. Annars tror jag de kommer få svårt att kränga sina bilar här i Sverige. Känns som att Skoda/VW/Volvo/Polestar/Kia är go-to märken för de flesta nu (Tesla var där också, men pga anledningar vi inte behöver tjata mer om här, stryker jag dem från listan).
Håller helt med om val av bilmärke här i Sverige. Jag har dock ett gott öga till just Toyota, de är ju kända för att ha hög kvalitet för sitt pris.
Vad gäller elbilar känns det som att de skulle kunna bidra till högre konkurrens, men de började ju så sent att de kanske aldrig kan bli en utmanare på toppen utan får nöja sig med att vara en följare. Men det är viktigt ändå att de når dit, att bli en viktig följare.
BZ4X toppar ju listan över sålda bilar i Norge så rätt pris och en tillräckligt bra helhetslösning så kommer det ta fart. Jag har dock samma aviga inställning som du till Toyota pga deras historik med elbilar, men inte alla som är så insatta som vi elbilsentusiaster är.
Jag jobbade ju ändå på Toyota i över 6 års tid. Hybrider var/är de kungar på. Kvalitét javisst, men knappast lyxiga på något sätt. Hade en Camry ett tag, det var nog den enda trevliga toyotan jag åkt. Hade även två nya corollor, riktiga plastlådor. Visst var de billiga och gick inte sönder (men vilken fabriksny bil gör det efter ett år?), men dåliga på det där med vägljud och komfort. De var även sega med att fixa moderniteter som Carplay och sånt.
RAV4 PHEV var dock ganska imponerande när den kom, överlägset bäst räckvidd av alla PHEV som fanns då. Nu är den väl fortfarande bra för att vara en PHEV, men skulle nog hellre ta något mer premium om jag skulle köpa en PHEV.
Har bara åkt med i en BZ4X i baksätet en gång, aldrig kört någon själv, så svårt att bedöma hur pass premium den var, det var i samma veva som jag slutade på Toyota som den bilen kom. Men vill minnas att den var väldigt plastig inuti, inte direkt någon wow faktor. Sen att den har prestanda som en gammal trött turbodiesel gör det inte mer lockande direkt.
När den var ny var jag klart intresserad, men de hade ju något problem med värme på vintern så jag strök den från listan. Tror de fixade värmen efter något år, men då satt jag i en annan bil.
Jag kanske misstolkar men om det inte är premium så är det per automatik dåligt? Du som jobbat för Toyota, handen på hjärtat, är deras kunder intresserade av core computing, stora skärmar och självkörning? För jag tror inte det.
bZ4X hade mycket problem i början men man fixade till mycket av det. Sånt är dock inte roligt att skriva om så ingen gör det (alla kommer väl ihåg Ford Mustang Mach-E som inte klarade älgtestet, men inte ett ljud om det när Ford fixade det). De nya uppdateringarna som man kommer med nu är välkomnande och till ett vettigt pris så ser jag dem som ett tryggt köp mer än teknisk framkant.
Men LEXUS...
Haft CT, IS(300h), RX(450h) och en RC(5 liter v8)...RC:n var enligt alla förståsig påare på tok för tung. Men så rolig att köra!
Skulle lexus släppa en EV som inte är 10år efter så är jag tillbaka som kund igen