Elbilar

Det finns exempel på städer i Ukraina där elbilsladdningen fungerar men det är bensin och framförallt dieselbrist. Det är ju inte så att dieseln prioriteras till privatbilismen om jag säger så.

1 gillning

Mustangen verkar gilla värmen ute. Såhär lite har den aldrig dragit tidigare!

ö

3 gillningar

Skönt att sommarvärmen håller i sig :blush:

3 gillningar

Elon kallar det förvärmning av förare. :joy::joy:

1 gillning

Rubriken borde väl mer vara i stil med att hon valde att stanna i bilen

Tesla offers manual door releases for situations with depleted power, but Janel opted to wait, fearing potential damage to her car.

Risken är att fönsterrutan på dörren går sönder då man använder nödöppningshandtaget och då rullas inte rutan ner utan man får mer pressa upp dörren och då kan rutan smälla eller listerna gå sönder , men känns som en rätt liten risk att ta mot att riskera värmeslag

Dessutom så går inte rutan sönder när den används – det där är en myt.

1 gillning

Jag har testat också, chefen på Tesla uppsala sa att man skulle testa det vid leverans :slight_smile:

1 gillning

Det löstes väl i en uppdatering för max ett år sen att rutan gick ner när man drog i ”nödhandtaget”, sen hur det funkar vid en uppdatering vet jag inte

Tesla verkar ha sänkt priset på abonnemang, ovanlig sak det.

Dom gjorde det för typ en månad sen , introducerade 12-månader abonnemang också då.
Däremot så tror jag dom höjt priserna för själva laddningen, men kWh priserna brukar justeras då och då så det kanske inte har något att göra med att de sänkte priset på abonnemanget

1 gillning

Lite kallare idag men bra siffror.

5 gillningar

Ja skönt med varmt väder :star_struck:

2 gillningar

Hur är det på Tesla fronten nu för tiden. Om man köper en Model 3. Är det några problem med leveranser och att få ut registreringsskyltar?

@Esse eller @cgullin kanske har koll på läget.

har ingen koll alls på Teslastrejken tyvärr, har inte hunnit med att följa den :slight_smile:

För närvarande finns det inga rapporterade problem :slight_smile: