Stora elbilstråden (2020–2022)

Oj då, ska du redan byta bil. Är du inte nöjd med v60?

Inget fel på V60, men en helelbil i stället för en hybrid lockar!

2 gillningar

Mitt nya talesätt är: Siste man tar med sig dunken. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Elbil är ju framtiden men omriktar stationen Hurva i Lyby måste vara igång innan jag skaffar elbil :slightly_smiling_face:

Nästa generations V60, eller vad den kommer heta, på helel är nice. Det ryktas ju om att man kommer lägga ner både V60 och V90 tillförmån för en endast kombi. Får vi tillbaka 80-serien nu i stället? :slight_smile:

1 gillning

17 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Volvo-modeller

Skön känsla när man kommer ut till parkeringen och man slipper åka och tanka :smiley:

7 gillningar

Hade inte vi behövt ha plats för en (kanske två) vagnar hade en Niro funkat utan problem. Efter tre månader med laddhybrid känner jag att man vill ha elbil :sweat_smile:

1 gillning

En vagn är inga problem (testat för säkerhetsskull ifall frun får för sig något :wink:)

3 gillningar

För att inte tala om möjligheten till att köra igång aircondition innan du sätter dig i bilen (antar jag att även du har?)

(polestar fick det nyligen)

Ja fint att de (du) blivit med app.

Naturligvis :+1:
Ett av kraven var att bilen skulle ha app-styrning

1 gillning

Ja man är ju inget djur!

1 gillning

Vi hade en Niro som hyrbil en sommar, ja en vagn går i. Sedan får man inte plats med så mycket mer :sweat_smile:. Har 50 mil enkel väg till mina föräldrar så behövs en del packning när man åker dit

Frågan är varför så många biltillverkare skall hämta sin UI-design från Blade Runner.

2 gillningar

Jag tycker den är helt ok. Jag gillar det traditionella med en hastighetsmätare i kombination med siffror.

Har beställt min första elbil. Ska bli kul att se hur det funkar med laddning och sånt.
Leverans i november.

Måste fixa en laddbox bara.
Någon som har några tips på vad man ska välja?

Skulle rekommendera att du kör elbolaget Tibber och deras laddbox, då kan den ladda bilen när elpriset är lågt på natten.

Vad blev det för bil?