Frågan om det gäller Sverige, ställs de på av handlare eller liknande så går de inte att få miljöbonus sedan.
På Circle K i Flädie norr om Malmö har de haft gratisladdning i upp till 150 kW, det är den som ni sett mig posta foton från innan. Snart är det slut med gratisladdningen men man undrar lite hur många korv, kaffe och annat som de faktiskt fått sålt extra just för att de där laddarna varit konstant använda - ibland med kö.
Hade varit intressant att räkna på deras kostnad för elen och installationen kontra intäkterna för triljoner kaffe-transaktioner.
Det där är den där eviga fråga: Är det billigare att gebort det än att ha ett betalnings system,fakturering,administration etcetcetc.
Nu vet jag inte vad CircleK inköpspris på el är. Frågan är om de får till industri el kostnad? (det är väl 1/4 av vad privat personer betalar)
Det jag kan tycka är att betalar du med CircleK kort (eller kort som är kopplat till deras tjänst) och du handlar något i affären för 100kr så får du laddningen gratis…eller något.
Ja det hade varit en bra kompromiss!
Nu är jag all in på att infrastruktur skall kosta, det skall vara dyrt att ha bil. Men ändå en intressant tanke vad som är bäst för Circle K!
Det är lite som att ta extra betalt för väskor som väger 1-2kg förmycket. Det administrativa av det är dyrare än att bara checka väskan…
Sedan finns det andra bolag som skiter i det och vill straffa sina kunder.
en av de bättre förklaringarna man sett på länge.
Jag är så förvånad det fotfarande finns haters mot elbilar
För att gemeneman är korkad
Du har ingen större tro på mänskligheten.
Inte speciellt
Undrar om de tog hänsyn till skitig importerad el?
Nope, det är en bonus.
Rätt snygg! Undra hur stor den är?
Ser lite ut som Niro i storlek…
Fronten känns rätt mycket VW. Bakänden vetetusan vad det är för något? Men av bilderna att döma borde den inte skrämma iväg köpare👍
Snygg.