Ecovacs lanserar smart robotgräsklippare för hemmet

Från sajten:
image

Ecovacs håller event just i denna stund och presenterar en del trevliga nyheter. En av dessa är trädgårdsroboten Ecovacs Goat G1 som håller koll på gräsmattan åt dig.

Ecovacs Goat G1 är en smart robotgräsklippare med inbyggda kameror och AI-teknik som sköter gräsmattan. Robotgräsklipparen Goat G1 har en ny funktion vid namn “Robotic Vision” som tar bort en del av dagens hinder.

Ecovacs Goat G1

Ecovacs Goat G1 mappar gräsmattan och dess gränser automatiskt på mindre än 30 minuter och tillhandahåller en smidig upplevelse när det gäller gräsklippningen. Tekniker från deras robotdammsugare har applicerats på robotgräsklippare för en enklare hantering och smartare gräsklippning bland annat AIVI 3D för hinderdetektering. Den klarar av tomter upp till 600 kvadratmeter.

Goat G1 har TrueMapping Multi-Fusion Localization System, en binokulär lösning som levererar 360° panorama och fisköge-vyer för att få så korrekt positionering som möjligt. Den har också inbyggt stöd för UWB-teknik (Ultra Wideband) och GPS-lokalisering för stabil kommunikation.

Ecovacs Goat G1 börjar säljas i Europa i mars 2023. Pris är än så länge inte känt.

Källa: Ecovacs

En robotgräsklippare som klarar sig utan nedgrävd kabel alltså, eller fattade jag fel?

Så förstod jag det eftersom den mappar av på samma sätt som en robotdammsugare. Vi får säkert mer information inom kort och uppdaterar då.

Kul att detta börjar komma nu! Återstår att se hur bra det funkar i verkligheten dock :smiley:

1 gillning

Min tomt är på 600 kvadratmeter så jag ställer gärna upp som testpilot när det är dags! :slight_smile:

1 gillning