Är det bättre att köra med fysist simkort med sitt abonnamng och sen skaffa extra e-sim vid behov, semster osv...
eller är det bättre att tänka tvärtom, att göra om sitt sim till e-sim och ha simlyckan fri...?
Kanske lite beronde på var man ska..?
Är det bättre att köra med fysist simkort med sitt abonnamng och sen skaffa extra e-sim vid behov, semster osv...
eller är det bättre att tänka tvärtom, att göra om sitt sim till e-sim och ha simlyckan fri...?
Kanske lite beronde på var man ska..?
Varför hålla på med fysiska SIM alls? iPhone stödjer ju dubbla e-SIM sen iPhone 13. Jag kör privata och företagsabonnemanget med e-SIM, inga problem alls. Följer med automagiskt om man byter lur också.
ja-ha! missat, då så
Tack!
Om jag beställer e-sim till min nya, avaktiverar mitt gamla simkort i förra luren automagiskt?!
Ja, så fort du aktiverat ditt nya e-SIM så slutar det gamla funka. Men kolla med din operatör, de kan garanterat hjälpa dig med det där.
Vad har du för iPhone?
hahaha.. sorry var på min 12 max.... (där av begränsning på 1 e-sim...) tänkte konvertera innan flytt, men helt onödigt iof.
Jag har medvetet valt fysiskt sim-kort. Min erfarenhet är att jag själv är ett större hot mot min mobil genom att tappa den i kakelgolvet, hoppa i havet med den, mm än att någon annan lyckas sno den. I de lägena är det väldigt smidigt med fysiskt sim som bara är att flytta över till en reservmobil.
Vid förlust av mobilen spelar det ingen större roll, både fysiska sim och e-sim är borta, men då går det antagligen lite enklare att fixa e-sim till den nya mobilen.
Vilket man föredrar är antagligen personligt. Väldigt smidigt med e-sim för extra-abonnemang och möjligheten till fysiskt sim i iPhone kommer väl snart försvinna helt.