E-sim eller sim

Är det bättre att köra med fysist simkort med sitt abonnamng och sen skaffa extra e-sim vid behov, semster osv...

eller är det bättre att tänka tvärtom, att göra om sitt sim till e-sim och ha simlyckan fri...?

Kanske lite beronde på var man ska..?

Varför hålla på med fysiska SIM alls? iPhone stödjer ju dubbla e-SIM sen iPhone 13. Jag kör privata och företagsabonnemanget med e-SIM, inga problem alls. Följer med automagiskt om man byter lur också.

1 gillning

ja-ha! missat, då så

Tack! :star_struck:

Om jag beställer e-sim till min nya, avaktiverar mitt gamla simkort i förra luren automagiskt?!

Ja, så fort du aktiverat ditt nya e-SIM så slutar det gamla funka. Men kolla med din operatör, de kan garanterat hjälpa dig med det där.

1 gillning

Tack, kollar

Vad har du för iPhone?

1 gillning

Om eSIM på iPhone - Apple-support (SE)

1 gillning

hahaha.. sorry var på min 12 max.... (där av begränsning på 1 e-sim...) tänkte konvertera innan flytt, men helt onödigt iof.

Jag har medvetet valt fysiskt sim-kort. Min erfarenhet är att jag själv är ett större hot mot min mobil genom att tappa den i kakelgolvet, hoppa i havet med den, mm än att någon annan lyckas sno den. I de lägena är det väldigt smidigt med fysiskt sim som bara är att flytta över till en reservmobil.

Vid förlust av mobilen spelar det ingen större roll, både fysiska sim och e-sim är borta, men då går det antagligen lite enklare att fixa e-sim till den nya mobilen.

Vilket man föredrar är antagligen personligt. Väldigt smidigt med e-sim för extra-abonnemang och möjligheten till fysiskt sim i iPhone kommer väl snart försvinna helt.

1 gillning