E-posttjänsten HEY – nu även med kalender

@Zop Stör mig på att det inte kommer några badge-notiser. Varför får jag inga badges på mina enheter när nya mail dyker upp?

För att röda siffror är ett otyg som gör att man öppnar mailen i tid och otid när man borde ägna sig åt något viktigare. På HEY kan man slå på notiser för enskilda kontakter eller e-posttrådar.

Det går även att slå på notiser för alla e-postmeddelanden som hamnar i Imbox. Men den inställningen har jag avstängd.

Men med Hey får jag bara in mail i inkorgen som jag verkligen är intresserad av - därför är det ok. Pushnotiser har jag aktiverat men som de skriver så finns inte unread badges. Det är knas.

Det blir ändå så att badge-notiserna drar till sig uppmärksamhet och så avbryter man något annat man håller på med för att fastna med mail. Det är bättre att kolla mailen några gånger om dagen.

HEY har ju dessutom utmärkta funktioner som Focus & Reply för att rada upp och svara på flera e-postmeddelanden på samma gång. Man får en spalt till vänster med alla e-postmeddelanden man vill svara på och en spalt till höger med svarsrutor.

Ge mig bara min badge… annars kan jag inte leva ett gott liv. Jag kämpar inte mot min ADD, jag kämpar med den!

1 gillning

Kommer kanske en inställning för det i en uppdatering framöver om tillräckligt många vill bli stressade över e-post. :wink:

Japp, det hade varit nice.

De skulle ju kunna sätta den till 1 annars, så vet man att det finns något nytt men inte antalet :man_shrugging:t3:

Tror att deras kundtjänst skulle överösas med frågor om varför den aldrig ökar från 1.

Om man nu ändå aktivt måste slå på det så kan det stå när man slår på det, men ja antagligen.

Nu har jag fått ett bolag att ändra sin från-mail i sina nyhetsbrev så jag kan separera deras personliga mail med deras nyhetsbrev. Uppskattar verkligen nyhetsbrev helt plötsligt med Hey!

1 gillning

Nice! Men fungerar inte filter?

Hur menar du? :slight_smile:

Nu har jag säkert missat något väsentligt. men sugen att prova hey, men tänker iaf att man kan lägga in filter för “nyhetsbrev” mm så den lägger sig på rätt ställe. men kanske poängen med hey bra att inte behöva det alls.

Du berättar för Hey baserat på vilken epost som ett mail kommer i från om det skall in i inkorgen, nyhetsbrevsfeeden (det visas annorlunda för att få en överblick på alla nyheter) eller kvittofunktionen.

2 gillningar

Ahhh, alla meddelande från Tradera mellan användar får en dedikerad slumputvald epostadress…

Bara att screena in hela domänen (eller screena ut hela som jag har gjort). Har ställt in att jag inte vill ha några e-postmeddelanden från Tradera men de kommer ändå av någon anledning.

Finns den en sådan funktion alltså!