E-posttjänsten HEY – nu även med kalender

Gillar verkligen The Feed och Paper Trail.

1 gillning

90 minuters Q&A:

Hey vs Apple | Our Interview with David Heinemeier Hansson

@Zop egna tråd det här. :joy::joy:

Jag är lite ambivilent kring Hey. Det verkar vara en cool tjänst men jag ser inte nyttan med den personligen. Lyckats för bort mail så gott det går och ser inte nyttan med att få in orderbekräftelser och nyhetsbrev i Hey eller har jag missat nåt?

Får du väldigt lite mail – och vill ha det så – så kanske inte Hey är för dig. Möjligtvis om du vill byta ut Gmail, Outlook.com eller liknande mot ett konto där du betalar med pengar i stället för personlig integritet.

Den blir säkert flyttad till Sportbubblan snart. Där har jag redan ett gäng monologtrådar.

3 gillningar

Ingen tycker om dina trådar. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Tur att jag inte är en spindel. Skulle få svälta.

2 gillningar

1 gillning

Kul! Fick du en adress du är nöjd med?

Absolut, men väntar på att få flytta min egna domän till Hey när den funktionen kommer.
Men vet inte just nu hur jag ska göra med kontakter och kalender. Hur har du gjort?

Jag bryr mig bara om att ha kontakter jag e-postar i Hey. Använder Fantastical för kalender men jag är ingen flitig kalenderanvändare. Jobbar mer med GTD.

1000 spänn per år för en mailapp? Jippi!

Samtidigt som folk blir crazy när deras favvoapp blir subscription och kostar $1 per månad.

1 gillning

Det är inte en app. Det är en tjänst. Tänk dig Gmail fast du betalar med pengar i stället för med annonser och din personliga integritet.

Dessutom får du behålla e-postadressen om du inte väljer att inte fortsätta betala för tjänsten efter ett år – och vidarebefordra den till vilken e-postadress du vill för alltid.

1 gillning

Anmäl dig till den här listan så får du information så fort det går att använda en egen domän:

1 gillning

Bryr man sig om integritet så finns ju gratis Protonmail. Vill jag koppla egen domän betalar jag 500 kr om året, så det gör jag.

Outlook använder jag till allt annat, betalar 150 kr om året för att slippa reklam. Egen domän kopplad här också, gratis på mitt gamla konto.