E-posttjänsten HEY – nu även med kalender

Är det någon mer här som just nu testar eller har testat e-posttjänsten Hey (hey.com)? Jag velar fram och tillbaka om jag ska betala för tjänsten – och i så fall göra det till mitt primära e-postkonto.

Här nedan är en video som går igenom alla delar av Hey:

Jag har inga inbjudningar kvar om någon undrar. Gav dem till @Marcus_Attefors.

Nu släppte de en uppdatering till appen med möjlighet för alla att skapa ett temporärt e-postkonto och prova appen i 14 dagar.

John Gruber om Hey:

Köpte ett års abonnemang på hey.com och byter primär e-postadress igen (senast jag gjorde det var för 10 år sedan).

Funderar på att gå över också men måste testa lite mer. Är det endast mail där, inte kontakter/kalender?

Endast deras appar eller webb vad jag förstått?

Vad är det du ser i just denna leverantör? Själv tycker jag det skulle krävas extremt mycket för att byta leverantör.

Och för det priset som hey.com begär per år…

Videon @Zop postade i en annan tråd förklarar det väldigt bra.

1 gillning

E-post och kontakter.

Ja, deras appar för Android, iOS, macOS, Windows och Linux eller via webbläsare.

Hey är ingen e-postleverantör. De har byggt en helt egen e-posttjänst och kan därmed införa funktioner som inte finns i de traditionella protokollen.

$99 för en e-postadress som man får behålla för evigt. Säger du upp tjänsten får du vidarebefordra adressen till en valfri e-postadress för alltid. Du kan även exportera all data efter att abonnemanget är uppsagt.

1 gillning

Tackar, tackar… Vart hostar du din kalender?

Privat på iCloud och jobb på Microsoft 365. Båda i appen Fantastical.

1 gillning

Tack, måste hitta någon lösning för privata kalendern som inte är beroende av en hårdvarutillverkare som vill låsa in mig med alla medel. :slight_smile:
Kanske något som kommer i Hey, ska kolla med dom.

https://hey.com/faqs/#does-hey-have-a-calendar

Jo, men man (jag) vill ha det synkat över enheter. Skickade en fråga iaf om det är något som är i görningen.

Det förutsätter att bolaget finns kvar ”för alltid” väl? Det är inte en egen domän man kan flytta med sig hur som helst.

Testkör också lite. En stor nackdel att man inte kan använda egen domän men det ska komma senare i år som jag förstod det.

1 gillning

Jag körde inbox by Gmail och den hade många funktioner som liknade detta. Dock implementera Google vissa saker i Gmail och sedan stängde de Inbox vilket var kass. Körde även Samsung Focus innan de stängde den. Men tycker Gmail och Outlook365 har bra sortering och skräppost filter

Det gäller alla e-posttjänster där man inte kan använda en egen domän.

Det värsta med tjänster som dessa är att de ser till att det är omständligt att bryta sig loss när man börjat använda deras funktioner. Sen går bolagen upp i rök och då står man där med en massa jobb. Nej jag håller mig nog till min egen domän.

1 gillning

Stöd för egen domän kommer som sagt senare i år.