Dyraste hund hittills

Priserna på hundar varierar väldigt mycket. Vet inte om det är tryckfel men här var det rekord. Skärmavbild 2021-12-03 kl. 09.29.44

Sjukt!

En Welsh Corgi Pembroke som det där är, är dock väldigt mycket dyrare en en Cardigan. Men inte mer en 20 lax är den värd. Speciellt inte som den är 4 månader.

Kilopris på nästan 7000:-

Ett tag här under pandemin var väl vissa raser uppe i 60K.

En Cavapoo (som vi har) ligger alltid på 35-40 tusen för efterfrågan är så hög. Å ena sidan kan jag tycka att det är väldigt mycket pengar men å andra sidan så är ju glädjen hunden ger oss varje dag lätt värt ännu mer än så.

3 gillningar

Jag tror vi betalade 32 för Baloo… med pass å allt iofs.

1 gillning

Galet, jag tyckte 38k för våra två små monster var mycket.

Jag måste säga att jag utgår från att Kobe är bättre på grillen även om kilopriset är lägre…:sunglasses:

Jag hittar ut själv…:door::grin:

39 för Bruin, också med pass och allt. Jag hade ingen riktig uppfattning om vad en hund kostade innan men visste att det var dyrt.

I och för sig betalade svärmor i slutändan för hon så gärna ville att vi skulle få en hund.

1 gillning

Ju mindre dom är desto dyrare har jag märkt. Väldigt trendigt med knähundar.

Vad är det som är speciellt med den hunden/rasen?

Tror du kan utgå från att det ”priset” inte är korrekt.

värt var ända slant :heart::dog2:

1 gillning

No doubt. Kärleken man får…

Jag har aldrig haft hund tidigare. Kanin som barn och katter som vuxen och jag var lite avvaktande till min fru som ville skaffa hund och sa att ’jag kommer inte protestera, men du får bestämma’. 9 månader senare retar hon mig med att jag älskar vår hund mer än henne…

2 gillningar

6000 baht för vår första mops.
7500 baht för den andra mops.
10000 baht för vår Frenchie.

Cirka 18000 sek för alla 3. Billigt med hund här. :+1:

4 gillningar

Det är väl subventionerat där då det räknas som mat? :joy::joy::joy:

1 gillning

Hundar med stamtavla från yrkesuppfödare kostar… inget konstigt pris under rätt förutsättningar…

2000:- för vår lilla Cissi. Räddad av och köpt från Länsstyrelsen

9 gillningar

säljer dom hundar? finns det länk?

Ska man betala så mycket som över 123 000 kr skulle dom lika gärna avrundat priset. :smiley: