Duscha smartare, spar vatten och bli mer medveten

Senaste räkningen vi hade var 16,82kr/m3 och det var rörligt pris.

Vatten i sig själv är billigt i Sverige. Det är olika själva vattnet kostar nog kring 15 kr kubiken. Vi betalar 13.35 kr kubiken med Sydvatten. Men med alla avgifter som grund, fastighet och dagvatten så blir totalen 31 kr kubiken för oss. Då vi slipper köpa vanligt dricksvatten på dunk så kan jag fortfarande tycka att det är prisvärt. Vore mycket intressant att jämföra mot UAE där vatten borde vara svårare att tillverka :slightly_smiling_face:

Farsan sköt skiten av oss med hagelbössan :slightly_smiling_face:
Som Lindeman sade

Det är ganska billigt. med skatt betalar vi ca 5kr m3
Dricksvatten ligger runt 20kr för ca 20 liter

När barnen var små hade vi ett munstycke där strålen lös blått när det var kallt och rött när det var varmt.
Var supercoolt när man duschade i mörker!!! :grinning:

2 gillningar

Lysande, Det var det jag köpte då mina barn inte ville duscha. Biltema.se :slightly_smiling_face:

1 gillning

Okej det hållerjagmedom, men vad kostar vatten och avlopp?

skrev lite otydligt

5kr m3 för vatten ur kran.
Avlopp ingår i city tax som är… som jag faktiskt inte minns. inte mycket iallafall

Japp, samma anledning här och var nog även köpt på samma ställe. =)

1 gillning

Jag hade också en sån för ett antal år sedan, tyvärr hade jag ju inga barn att skylla på då… RGB everything? :man_shrugging:t3::joy:

3 gillningar

Svärfar har så gjort så att när man spolar mycket vatten så blir det kallare. Men vi låga flöde så blir det normal varmt. Borde gå att ha en tidspärr. Efter X minuter så sänks temperaturen…. :grin:

1 gillning

Välkommen till Bubblan!

Haha, smart! :laughing:

Japp absolut. Till exempel på Gotland. I allra högsta grad varje sommar.

2 gillningar

Vilka är dom största vattenförbrukarna i hushållen?

Tonåringar :man_shrugging:t3:

2 gillningar

Vääääääälkommmmen till bubblan!

Helt rätt :slightly_smiling_face:
Mina barn säger “vill inte duscha”
Då säger jag att vänta tills ni är tonåringar då bor ni i duschen och varmvatten dras från månadspeng :wink:

3 gillningar