Duscha smartare, spar vatten och bli mer medveten

Från sajten:
image

Vatten är något vi ofta tar för givet i våra hem och vi förbrukar en hel del per dag. På senare år har vi dock blivit varse om att det kan bli brist på vårt vatten.

Ett nytt duschhandtag från Oras vid namn Hydractiva Digital har en inbyggd display som visar din vattenförbrukning i realtid. Via den tillhörande appen kan du också se historik över din förbrukning vilket på sikt kan leda till ett förändrat beteende med lite kortare duschar och mindre vattenåtgång.

Oras Hydractiva 242405 Digital med Bluetooth handdusch

Duschhandtaget fungerar på befintliga duschslangar (G1/2) och har även en inbyggd belysning som visar om du duschar hållbart. Håll dig till det gröna och känn att du gör något bra för miljön.

Givetvis drivs duschhandtaget utan batterier och har sägs ge en behaglig duschupplevelse. Anslutning till din mobiltelefon sker via Bluetooth.

Rekommenderat pris är 2290 kronor men just nu finns duschhandtaget på kampanj hos Bygghemma för 1595 kronor om du är sugen.

1 gillning

Här har vi en present till någon som har allt redan.

2 gillningar

Är spara vatten en grej i sverige?

Man får mycket vatten för 1595:- :smile:

I Sverige ska allt sparas på.

4 gillningar

Killgissar på att om man verkligen bryr sig om miljön så är det bättre att inte köpa något nytt duschhuvud om man inte måste ha ett nytt kanske. Och det är i sånt fall mycket miljövänligare att köpa ett vanligt duschhuvud.
Vill man spara vatten så kanske man kan sätta ett alarm på en kort tid i telefonen och kliva ur när det ringer.

2 gillningar

Tycker det var mer coolt än något som absolut behövs. Tror ni min fru blir glad om hon får detta på mors dag eller förstår hon den underliggande piken? :grin:

3 gillningar

Bäst måste vara att inte duscha, då behöver man varken duschmunstycke eller vatten. Tänk vad man spar. :smiley:

Yes. Även här är det brist ibland på vissa platser.

1 gillning

@Esse

Vad?

Som den storbadare du är så kanske detta skulle vara ett bra present till dig. Men samtidigt, den kanske bara skulle frambringa ångest.

1 gillning

Ja alltså det där gäller ju bara alla andra.

Jag lever i villfarelsen att om jag inte använder vattnet så blir det dåligt av att stå still :see_no_evil:

Men precis!

så är det. Det är så covid kom till.

2 gillningar

När kidsen var mindre och inte ville duscha så köpte jag ett flerfärgad LED duschmunstycke :slightly_smiling_face:
Snart blir det till att installera myntautomat :slightly_smiling_face:

4 gillningar

Vissa kommuner typ Båstad har fast avgift för vatten och avlopp. Vilket gör att varje sommar blir det förbruknings förbud :slightly_smiling_face:

1 gillning

Att värma upp vatten är dyrt!

2 gillningar

Vad brular annars vatten kosta per m3?