Kan man med hjälp av Apples nya Fokusläge få till det på något sätt så man överhuvudtaget inte blir störd utav ett av sina nummer? Både sms och samtal liksom...
Utan att man ska behöva gå in i inställningarna och stänga av ett av sina nummer?
Kan man med hjälp av Apples nya Fokusläge få till det på något sätt så man överhuvudtaget inte blir störd utav ett av sina nummer? Både sms och samtal liksom...
Utan att man ska behöva gå in i inställningarna och stänga av ett av sina nummer?
Om du inte får något bra svar av någon annan kan jag kika ikväll. Vi har möjligheten att styra detta via växeln på jobbet, men jag har inte haft detta behovet
Nope går inte. Du kan lösa det med en shortcut men du måste fortfarande avaktivera e-sim manuellt:
Den var nice!
Går att lägga på hemskärmen också!
Det är intressant, har upplevt problem att när jag stänger av mitt e-sin så tappar kontraktet som är inställda på använda det numret den inställningen och jag helt plötsligt ringer ifrån mitt andra nummer. Inget ni har upplevt?
Visade min syster lite hur det fungerar.
Och efter jag stängde av ett av numren så blev det totalkaos i luren.
Inte riktigt optimalt att avaktivera ett nummer tyvärr.
Exakt så fick jag!
Alla problem ovan är anledningar till att jag har en separat mobil på jobbet.
Det jag har gjort, är att ha mitt privata nummer på eSim och jobbet på ett fysiskt sim.
Då kan jag enkelt bada toggla av jobbets fysiska sim på helger och semestrar. Det har inte strulat för mig.
Vet int om du har två eSim eller ej.
Jag kör enligt samma princip
Går att göra oavsett om det gäller eSim eller fysiskt sim.
Nej tyvärr, att gå in i inställningarna och stänga av ett nummer gjorde att luren blev helt fucked.
Strulade som fan för mig efter att jag stängde av och satte på igen.
Ok, även det fysiska simkortet?
Har ej labbat med av/på eSim men fysiska ej strul.
Trist. Har dy två esim?
Ok, cool. Har bra haft eSim + fysiskt
Även om systemet inte är perfekt så överväger fördelarna klart jämfört med att ha två telefoner. Jag har jobbet som fysiskt sim och privat e-sim. Nu förtiden kommer jag till och med ihåg ibland att ändra från jobbet till privat när jag ska ringa eller sms:a någon ny privat(har jobba som default)..
Jag stänger av min jobbmobil och lämnar den ofta på jobbet. Så skönt att bara koppla bort allt när man går hem.
Hehe… Ser kaoset framför mig om jag skulle göra så... Men allt beror ju på vilket jobb man har. och om man anser att det är inbakat i lön.
Har ingen tjänstetelefon längre. Det är inte så dumt faktiskt. Ringer dock inte någon kund i tjänsten och de få samtal man kan få från kollegor får gå på den privata.
Tidigare hade vi både telefon och abonnemang på firman. Privatsamtal ingick, men var tveksamt enl. skatteregler.