”Du har inga olästa inlägg” på Facebook

Hej
En vän på Facebook får följande meddelande: ”Du har inga olästa inlägg”. Som så att säja sitter fast. Han kan inte scrolla och se något. Där finns inte de tre punkterna för att kanske ändra något. Som besökare på hans sida ser inte dessa meddelanden.
Ja kanske lite diffus fråga, men skulle vara tacksam att få någon hint om var man ska leta.

På webben eller appen?

Tack! Ska kolla med honom. Vet dock inte hur snabbt han svarar nu på kvällen.

Datorn. Webben.

Använder personen Fluff Busting Purity ? ( https://www.fbpurity.com/ ) I så fall kan det vara det som spökar. Eftersom FBP spärrar det mesta av FB-reklamen så blir FB sura och spärrar dig tidvis.

Hm.
Jag ska kolla med honom. Men tror inte att han gör det.

Men du tänker att det är någon form av spam? Ett tag tänkte jag att det är en notis som man kan stänga av eller på, men det finns inte en enda uppgift på nätet om denna funktion.

Nej. Han har det inte.

Jag hade testat att logga in på någon annan enhet för han aldrig varit inloggade tidigare. Tex din dator. Helst i ett privat-/inkognitofönster utan plugins aktiverade. Är felet konsekvent på flera olika enheter är det mest troligt ett problem hos Facebook, annars är det nog ett klientproblem.

Kör han någon adblocker eller liknande på sitt nätverk hemma kanske det kan stöka till det även det. Med det sagt är det nog värt att testa att logga in hemma hos någon annan på en enhet där ni vet att Facebook fungerar som det ska för någon eller några andra.

Tack vargylet!!!
Det var bara i den stationära datorn, inte laptopen. Så då är det inte ett Facebookproblem. Bra att felsöka så :slight_smile:

I morse var det lugnt och normalt på hans tråd. Men det har han att upplevt förut. Du skrev ju också att det kan låsas ”tidvis” och vad jag förstått har detta pågått några dagar och problemet har kommit och gått. Så faran har nog inte blåst över. Ska be honom kolla avblockers och så får vi se om detta dyker upp igen eller ej.

1 gillning

Nä det var inte du som skrev det med tidvis.