[Driftinfo] - Forumet nere på Måndag 20231030 (från 09:30)

Vad ska man hitta på med sitt liv då? :thinking:

1 gillning

Passar dåligt för mig, däremot skulle tisdag kl 10.00-11.00 kunna funka :wink:

(Tack för info :slight_smile: )

1 gillning

Ska sätta upp ett telefonnummer ni kan ringa och skrika till varandra på, så att allt känns som vanligt :wink:

2 gillningar

Ska man förpassas till 1900-tal nu med :wink:

Japp, heta linjen here we come. . :joy::joy:

2 gillningar

Hur går det till rent programmeringsmässigt? Alltid intressant att se!

För helvete stör inte @Jite med en massa konstiga frågor, då blir han aldrig färdig. :joy::joy:

Ska han ta ner sidan för underhållning så vill ju veta varför och hur! :face_with_hand_over_mouth:

3 gillningar

Sovmorgon!

4 gillningar

Om det behövs kan jag hjälpa till..:nerd_face::sweat_smile:

4 gillningar

Det låter som ett mycket dåligt förslag. :joy::joy:

3 gillningar

Egentligen är det inte så mycket programmering alls, det är en del konfigurering för att få igång mjukvaran och sen provisionering av lite olika maskiner.
Det jag i kort kommer göra är att klona vår databas till en ny instans, uppdatera den till senaste versionen och sen installera discourse på en ny virtuel maskin (ska bumpa upp den med lite med så ni slutar gnälla!) och peka den på rätt databas och liknande. Vi ska även flytta ett par andra services till ett kuberneteskluster som vi använder för annat, så att discourse instansen inte behöver köra mer än bara just forumet.

Det borde inte uppstå några problem, men efter att ha jobbat i branchen ett tag så inser man att det alltid uppstår iaf något problem... :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Fick nyss en ny snygg logga på appen :blush:

2 gillningar

Hehe, har inte gjort några förändringar, så bara ett sammanträffande!! :stuck_out_tongue:

1 gillning

De gör vad de kan för att hålla android användarna vid gott mod. :joy::joy:

2 gillningar

Heta linjen?

Breathe Johan Glans GIF by SVT

Nu ska forumet fungera att använda igen!

Använd driftinfo tråden ( https://bubblan.teknikveckan.se/t/bubblans-driftinfotrad ) för att rapportera problem om ni hittar några!

4 gillningar