Testar Dolby Atmos på HomePodsen med TV.
Får ingen surround känsla alls. Låter som allt ljud kommer framifrån.
Lite tunt ljud måste jag säga jämfört med Sonos Beam och två Sonos One.
Kör du samma källa med alla uppsättningar? Och källan har stöd för dessa ljudkanaler?
Självklart
Något måste ju ha missats, det ska ju funka och vad jag förstår riktigt bra dessutom.
Jag tror inte det går att jämföra om du har två fysiska bakhögtalare. Det är nog snarare så att du får jämföra med en Soundbar som har Atmos. Ljudet kan aldrig någonsin komma bakifrån utan fysiska högtalare. Det finns ingen möjlighet att studsa bakom dig på det sättet som det kan upp i taket och sedan ner ovanför dig.
Jag utgår från att @Cribe kommer att testa detta med sina mini’s innan de hamnar på Blocket.
Japp, 2 stycken på g från Tyskland.
Är helt med dig. Men jag hade hoppats på lite mer “wow” känsla.
Skall tilläggas att jag aldrig testat att köra mina HomePods med TV:n innan så kanske hade förväntat mig mer i jämförelse med Sonos setupen jag har.
Men nu är Homepodsen tillbaka i köket. Visade i alla fall frun Intercom funktionen och hon sa direkt “en sådan borde dottern ha i sitt rum”.
Så det blir kanske en Mini i julklapp till dottern.
Vill man spela musik i dom ? El har man dom som al ?
Är du nöjd med ljudet när du använder dem som vanligt? Har du en i köket och en i…? eller både i köket?
Har ett stereopar i köket och ljudet är magiskt. Fylligt och djup bas. Älskar dom.
Du får nog förtydliga vad du menar…
Jag kör dubbla vid TV’n till TV ljud och som musikspelare för Apple Musik. Duger till mig, har kört tung HiFi tidigare men har en ljudkänslig fru så jag ser ingen anledning att ställa upp en hemmabio anläggning.
Ja alltså , lyssna på musik i vardagsrummet ? Nja … utan använda den som en al i köket tex …
Ah… sorry … ja trodde de handla om mini !!..
Har inte kommit så långt i utvecklingen, räcker det med 2 HomePod’s & ATV 4K för att få ut Dolby Atmos eller måste man gå genom TV’n eller något annat. Har inte satt mig in i detta än.
Trodde ja skrev om mini , vanliga e ok ändå
De har inte kommit ut till konsument än så där får vi vänta ett tag innan de börjar stöka till det för folk.
Det räcker med HomePod och TV 4K.
Dom måste också i Hem appen ligga i samma rum.