Dolby Atmos via Arcana till flera enheter

Hej!

Arcanan löste bild och ljud ( Atmos ) till min Sonos Arc.
Nu har jag ett Nintendo Switch som jag vill koppla in ihop med min Apple TV.

Får inte ihop detta med ljudet, bara bild. Kör just nu Apple TV till arcanan sen vidare till adaptern HDMI från Samsung TV. Där har jag kopplat in Nintendo Switchs HDMI. Men då får jag bara bilden och inget ljud.
Hur ska jag göra för att ha båda inkopplade och få ljud och bild.

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, Tom

Du får skaffa en HDMI-switch så att du kan byta mellan Apple TVn och Nintendo Switch som källa. Arcanan har ju bara en ingång och det är enbart vad som är inkopplat i den som ger något ljud.

Okej.
Vilken Switch ska jag köpa?
Då ska den vara innan Arcanan alltså, men hur ska man byta källa när bild från arcanan går in i HDMI-Dosan till TV ? Om nu switchen är innan.

Med vänlig hälsning, Tom

Du byter källa via switchen – så bra om den har en fjärrkontroll :slight_smile:

Annars har du en billig utan fjärr via Amazon. Bara att prova för du har ju minst 14 dagars öppet köp på internetz.

Kan du inte slå på ARC/E-ARC på tvn? Audio return channel, inte sonos arc (deras produktnamn förvirrar lite)

Min tv har inte Earc utan bara en Hdmi som har ARC, Där av köp av Arcana för att få ut atmos till min Sonos Soundbar . Använder mig av Apple TV.

Så den funktionen med att ändra i tv finns ej.

Tack! Får se om jag får till något. Vill helst inte ha fler kontroller! Kanske får vänta med atmosljudet tills det blir ny TV, så den fixar allt.