Död gammal Apple Watch

Hej! Drog fram min gamla Apple watch gen 1. Inköpt i augusti 2017, ny. Använde den knappt ett år sedan har den legat undanplockad.

Nu när jag försöker starta den igen - på originalladdaren - så blinkar äpplet långsamt och klockan blir snabbt väldigt varm. Sen händer inget mer. Prövat att hålla in båda knappar 10 sek. Väntat att den ska svalna prövar igen. Väntat en dag, prövat hit och dit inkl glott argt , förvånat, irriterat och googlat efter förmåga.

Några tips? Har den legat och dött i sin ask? Det vore ju fisigt.

Alla återupplivningstips mottages tacksamt :blush::pray:t2:

Om den legat urladdad länge i en låda kan batteriet ha gett upp.

Tack. Det verkar så.

Ja det finns ju lite knep och du verkar dessvärre gjort alla.

Meeeeen välkommen till forumet!

Tack så hjärtligt! :blush: Ja lite tråkigt med klockan. Skulle ge den till en vän och blev så glad att den kom till nytta. Tji fick vi!

Kanske motionering av batteriet fungerar?
Testa att ladda den en timme eller två, koppla sedan ur den några timmar och upprepa ett par gånger, har du tur får du liv i batteriet igen.

1 gillning

Tack! Så systematisk har jag inte varit! Det ska jag pröva! Håll tummen! :blush::+1:t2:

Den första generationen av Watch drabbades ibland av att batteriet svälde och skärmen lossnade.

Tack, det kände jag inte till. Hände med min dator dock. Ser inga tecken på svullet batteri på klockan, men det kan ju vara en process inuti än så länge.