DJI lanserar Mavic Air 2

Från sajten:
image

DJI har nu lanserat Mavic Air 2 med extra allt.

Det innebär en bättre kamera med högre upplösning, en gimbal med tre axlar, bättre flygmöjligheter och bättre batteri.

Mavic Air 2

Drönaren Mavic Air går i linje med Pro-serien, drönaren fälls ihop och bli ytterst portabel och kan med lätthet bäras runt i en väska. Dock är Mavic Air 2 lite större än föregående version. Men det ger också hela 34 minuters flygtid, vilket är mer än Mavic Pro 2.

Mavic Air 2

Kameran som nu kommer med Mavic Air 2 är en “Quad Bayer” CMOS kamerasensor som huserar hela 48 megapixlar när det kommer till fotografier. Standardupplösningen är 12 megapixlar och vid filmning i 4K video så är det 60 bildrutor per sekund. Men vill vi använda HDR så är det 30 fps som gäller.

Mavic Air 2

Myck­et har även hänt när det kom­mer till mjuk­varan och Mav­ic Air kan nu analy­sera vad det är för scener som fil­mas och anpas­sar därefter inställ­ningar­na efter om det solnedgång, blå him­mel, gräs, snö eller träd. Med Mav­ic Air 2 så läm­nar nu DJI Wi-Fi och låter Air kom­ma in i vär­men med Ocu­Sync 2.0 2.4 GHz/5.8 GHz Auto-Switch­ing.

Källa:DJI

Yes, den har OcuSync 2.0 !! Denna och en DJI Smart Controller sedan är vi hemma! Eller snarare ute!

1 gillning

GIVET KÖP!!!

(utfyllnad pga forum regler)

Kan man tolka det som att detta är något du kan tänka dig att använda i teknikveckans produktioner ?

Mer villhöver - vi får använda vår original Mavic Pro tills den kraschar (vilket är otroligt att den inte gjort ännu)

Vilket antiklimax med alla recension från folk på YouTube som inte får gå ut och köra utan måste gör det hemma i sin trädgård. :joy:

De skulle skickat en till teknikveckan så skulle de fått en magisk inflygning över Ales stenar

3 gillningar

Du kan få prova min Mavic Air 2, min landar på Fredag :grin:

2 gillningar

Bor du i skåne?

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Jag har köpt Dji Mavic 3 Cine

Boogie Dancing GIF

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams