Diverse datorproblem

Det är svårt att skriva inlägg här tycker jag men det kanske beror på att jag använder större text än de flesta... Just nu använder jag webläsaren Brave. Det är kanske är bättre med Safari?

Jag ser bara en liten del av det jag skriver.

Hej! Kan du ta en skärmdump och lägga in?

Testade på Firefox för skojskull.

200% och texten anpassas till webbläsaren på den i alla fall!

Du har inte förstorat texten då?

Det verkar inte funka att bifoga bilder. Smilies funkar att lägga till iallafall. Jag ser bara de 2 första raderna om jag inte scrollar upp och ner med musen. :cry: Jag ska kolla med en anna webbläsare om det funkar bättre...

• Listobjekt

Du kan ladda upp bilder här:

Vid 300% börjar det faktiskt bli småsvårt att ta sig runt och skriva måste jag säga :smiley:

Nu ska jag försöka att bifoga en bild... Nu har jag bytt till min nyare Mac mini. Den andra ska jag installera Linux på.

**

• Listobjekt

**

Listobjekt

Nu använder jag Safari. Jag hoppas jag kan bifoga bilder då...
/Maria

Haha, ser inga problem med det där :wink:

Måste du ha så stor text då?

Nej jag vet inte hur jag ska göra den mindre... Cmd - gör bara textfömstret som jag skriver i mindre... För övrigt så ska jag hämta ett äpple . Det är viktigt att äta äpplen när man håller på med en Mac :-).

/Maria

Jag lyckas inte återskapa det i Brave, även om jag zoomar in väldigt långt! Men det ser ju onekligken inte kul ut :sweat_smile:

Det brukar finnas en återställsknapp eller liknande om du har på zoom level i webbläsaren. Har du ändrat textstorlek någon annanstans så är det en annan peng dock! Upp till 150-200% verkar gå bra. Sedan blir det svårt att skriva och ta sig runt på sajten!

Brave verkar inte funka till min nya Mac mini. Jag ska försöka installera den igen.
Jag ska leta fram ett usb-minne och installera Linux på min gamla Mac mini.
/Maria

skriv eller klistra in din kod här
Jag har ingen kod att skriva in. Blir texten annorlunda då tro ? 
/Maria

![computer GIF|480x459](https://media4.giphy.com/media/WAInq2ktLbAuQ/giphy.gif?cid=f08216fbwi5ahymzxmqv6jsioanwv52reezetj28klv081rt&rid=giphy.gif&ct=g)

Jag rekommenderar Gentoo Linux eller Arch! Lätta och bra att börja med. Jag själv vet knappt vad Linux är, men hört att dom ska vara lätta! :wink:

Hahahah, Arch är supertrevligt men kanske inget för en nybörjare :joy:

Elementary OS är mitt starka råd för alla fräscha Linux-brukare. Supertrevligt och bra UX i stil med Mac :slight_smile:

1 gillning

Mappen och hårddisken på skrivbordet ser ju enorma ut. Du har inte ställt in nån skalning eller förstoring på gränssnittet?

Nu har jag äntligen kommit in här igen...Mycket tid har gått åt till att ändra lösenord och annat ... Det är tyvärr bara ibland man får frågan om att uppdatera lösenord... Första gången jag använde Linux var för flera år sedan och då använde jag Red Hat. Jag köpte en datatidning med en 4 CD med Linux. När jag började använda Linux sen igen då jag var uppkopplad så blev det Linux Mint Rebecca. Jag gillade inte det namnet. Jag har en gammal version av Linux på en av mina datorer. Linux Mint Rafaela Mate. Den datorn surfar jag inte med. Jag använder sen bara för att kolla på kort och usb-minnen. Den senaste Linux var Linux Mint 20 tor jag men jag kommer inte ihåg vad den hette nu. Sen jag fick fiber installerat har jag inte kunnat surfa på den datorn tyvärr. Dumt nog så säger många datakunniga att fiber är bättre än vanligt bredband. Det tycker inte jag eftersom datorn inte funkar att installera uppdateringar till Linux sen jag fick fiber. :frowning: /Maria

1 gillning

Ursäkta men vad menar du?