Disney+ kommer till Google-högtalare med display

Från sajten:
image

Google informerade tidigare idag om att Disney+ numera ska gå att se på deras smarta högtalare med displayer. Det är med andra ord Nest Hub och Nest Hub Max som nu får denna möjlighet. Troligtvis omfattas högtalare från JBL och Lenovo också av denna utökade funktionalitet.

Allt som behövs är att du säger “Hej Google, spela The Mandalorian på Disney Plus” och sedan ska uppspelningen börja på din Nest Hub. Först måste du dock länka ditt Disney+ konto i din Google Home eller Google Assistent app men därefter är det fritt fram om eller när du vill se något på den mindre skärmen.

Tyvärr är Sverige inte med i första vändan utan det är bara: US, UK, Tyskland, Spanien, Italien, Österrike, Irland, Frankrike, Schweiz, Nederländerna, Kanada, Australien och Nya Zealand. Enligt uppgift ska stöd för fler länder komma inom några månader. Synd, började nästa vänja mig vid tanken på att se “Simpsons” när jag borstar tänderna.

Källa: The Verge

Är det bara jag som tycker att inställningar i Google home appen är röriga?

Finns ingen logik, som jag har hittat i alla fall. Det känns som att allt är översatt av någon dator och sedan bara. Inkastat…

Försöker hitta var jag länkar mina videotjänster.

Hittar inte heller var påminnelserna gömmer sig, när man sagt “påminn mig imorgon kl 9,att jag ska tvätta bilen.”

Det är mycket rörigt ja - påminnelserna får du säga “Visa mig mina påminnelser” så kommer du till en webbsida som visar dina aktuella påminnelser.

Videotjänster hittar du direkt under Inställningar dock :slight_smile:

Tackar!! :grinning: