Diskmaskin

Vi funderar på att skaffa ny diskmaskin. Vi har idag en cylinda som kom med lägenheten när vi flyttade hit för ett gäng år sedan. Den är klar med sin funktion nu.

Vilken ska man ha?.

Har en inbyggnad från whirlpool, blir alltid rent. ca 5t. Om man inte har bestickslådan i närheten, så är en korg att föredra. + att man får plats med högre glas.

Just högre glas låter ju riktigt trevligt då både jag och frugan är rödvins alkisar :slight_smile:
Bosch har något som gör att disken blir riktigt torr…hur funkar det med whirlpool?

Siemens eller Bosch
Har varit de som hållt bäst :slightly_smiling_face:

Min låter lite högt ibland men hon är snäll för det mesta. :rofl::rofl::rofl:

Se till att välja en som öppnar sig lite när den är klar så slipper man resa sig från soffan för att ångan ska åka ut :grinning:

men finns de inte de som “avfuktar” sig?. tycker mig läst att bosch har sådana?

Det hoppas jag aldrig att min gör. :rofl::rofl::rofl::rofl:

Jo, hört om det, Bosch kanske?

Jo, vi har en Bosch med deras torksystem Zeolith, och en app Home Connect, Wifi givetvis, 2.4 GHz.

Homekit? :innocent:

Miele. Så himla bra på så många sätt.

1 gillning

isch 2.4ghz är som micro usb… undvik

1 gillning

Bosch med Zeolith, funkar bra.

Tycker det torkar bra. 1tim program 55grader. Sjukt tyst. 43db. Fint resultat. Tror att Electrolux har något funktion som öppnar sig när program klart och spar energi genom att lufttorka… isch…

https://m.youtube.com/watch?v=UrgTqc9bZT0

1 gillning

Tror det står mellan bosch och whielpool.

Ska till affären och klämma på dem när jag kommer hem.

Varför är det dåligt med 2,4 på en tvättmaskin? Är det inte bra att prioritera räckvidd istället för hastighet :thinking:

För övrigt har jag hört mycket gott om just Bosch och deras zeolith. Framförallt när det gäller att få plast torr.

Absolut på den punkten är det ju bra för 2.4ghz har bättre räckvidd.
MEN många (billigare) accesspunkter gör så att är en ansluten på 2.4ghz så måste alla vara det.

Och sedan lär man väl ha tillräckligt bra wifi i köket för 5ghz?

Ja det var ju verkligen trist :neutral_face:

Jag har inga problem med 2.4 GHz, annat än att inte är 5 GHz…
Min Ubiquiti UAP-AC-PRO har inga problem heller.

Ingen homekit. :wink: