Digital fotoram

Gör om lite i köket här hemma och nu är vi sugna på en digital fotoram.
Vi är väl ute efter något större att hänga på väggen som är typ 12-15 tum.
Bra upplösning och smidigt att ladda upp/välja bilder.
Vi är ju ett Apple-hem så måste funka med det.

Känns ju lite som digitala fotoramar har försvunnit så utbudet är lite begränsas så det kanske finns andra lösningar. Vi är öppna för förslag…

Var det inte Esse och Markus som såg någonting ”åt det hållet” i Tyskland? Aldrig hört något mer om det🤷🏻‍♂️

Sen fyllande de till. :joy::joy:

Min första tanke är en Raspberry Pi med skärm. Tänkte sätta upp något sådant själv, men med Google Photos då. Min tanke då är att ha en mapp där vi i familjen själva lägger till bilder och en delad mapp där släktingar kan lägga till bilder, så kan man blanda/alternera mellan dessa. Vet dock inte hur det funkar med att hämta bilder från Apples motsvarighet.

Denna guide dök upp i mitt discover-flöde idag. Obs, rekommenderar att ha nån form av adblocker aktiverad vid besök av länkad sida då varannan bild är reklam.

Att komma igång med det kräver ju en del i arbetsinsats, men jag inbillar mig att det funkar bra när det väl är igång. Kan dock ha helt fel :grin:

Här är nåt projekt för iCloud.

2 gillningar

Varför inte denna ?

Om man vill ha 12-15" så är nog 7" för litet. :smiley:

1 gillning

Köp en Google Nest Hub Max från Fnac.fr :slight_smile: har både en Nest Hub och Nest Hub Max.

Inte intresserad av någon Google Nest Hub.
Skall sitta på väggen, vill ha svart ram. Och funka med iOS.
Lutar kanske mot den här…

2 gillningar

Nest hade funkat fint, men alldeles för liten mot vad du vill ha.

Den där kan funka, men det är Denver, köp den på nätet så du kan returnera utan problem. :slight_smile:

Har själv sneglat på denna:

https://www.dustinhome.se/product/5011155621/meural-canvas-215-svart?ssel=true&LGWCODE=5011155621;89813;5443&gclid=CjwKCAiAuoqABhAsEiwAdSkVVJjMlrZ2h276o6uGD4x861mMRuQ4zsqOlAeg1OL2VqN36-GQgQFjBRoCUJgQAvD_BwE

Sjukt dyr dock…

1 gillning

Håller med. Denver är budget deluxe. Sambon lyssnade inte på mig och köpte en liknande. Den funkade inte alls bra, superkänslig för filstorlekar. Ska man ändå hålla på med storlek större. Köp den minsta IPS-skärm du kan hitta och köp en chromecast. Skapa ett album på Google Photos, tvinga alla skaffa och då kan folk dela med sig bilder. Du vill inte hålla på att skicka filer vit och dit.

Så för resten av tjocka släkten. Alla är inbjudna till min sons album och det är den som den visar på skärmen och byter bilder med jämna mellanrum.

5 gillningar