Diablo Immortal kommer gå att testa som beta i juni

Från sajten:
image

Bara tanken på Diablo skapar nostalgi och lite lycka i hjärtat för många och snart är det dags för Diablo Immortal att landa på telefoner världen över.

Det var redan 2018 som Blizzard meddelade att de håller på med ett mobilspel som heter Diablo Immortal. Spelet är utvecklat för mobiler men kommer även att släppas till PC. Det är ett fullfjädrat RPG-spel som kommer lanseras den 2 juni i beta på PC och till iPhone, iPad och Android-enheter. Spelet har stöd för cross-play och cross-progression vilket är trevligt då du kan börja spela på din dator och sedan fortsätta på mobilen om så önskas.

I spelet kommer du kunna välja på sex olika klasser, Barbarian, Crusader, Demon Hunter, Monk, Necromancer och Wizard och med i spelet har vi Deckard Cain som nog många känner igen från spelserien. I spelet kan du slå dig ihop med upp till åtta vänner för att göra utmaningar och raids och det går att skapa klaner på upp till 150 personer.

Vill du läsa mer om Diablo Immortal och skriva upp dig för betan så kan du göra det på Blizzards hemsida.

Sjukt att det inte kommer till MacOS.

Var det inte detta som dom skinnat ifrån ett annat spel?

1 gillning

Det tror jag inte. Det har ju varit under utveckling sedan Skåne var danskt i princip. Men de fick mycket skit när det visades upp. Buades i publiken och så.

1 gillning

Ja men det kommer jag ihåg, rätt säker på att dom tagit det från ett annat spel men har ingen källa just nu. Kan hända jag har fel absolut. :slight_smile:

Var det inte StarCraft som skulle vara Warhammer 40k? Om det nu var det du tänkte på :slight_smile:

Jag vet helt ärligt inte, jag tror det var många som var upprörda och så blev det rykten.

Starcraft har jag ingen koll på alls. :slight_smile:

Jag blev mycket positiv överraskad! Gillade faktiskt kontrollen bättre här än i vanliga Diablo.

Det tar nästan exakt en timme att göra de första inledande uppdragen innan man kommer till den riktiga multiplayer-delen och kan spela med andra.

Kör det på mobilen och funkar riktigt bra även där. Positivt överraskad.

Det har skrikit alldeles för mycket varg i Blizzard-världen genom åren. Asmongold har typ bara släppt video där han dissar varenda ändring i World of Warcraft de senaste 10 åren.

Vi spelar än så länge Immortals med glädje utan att betala en krona.

Helt klart en lågpunkt i företagets historia. "Don't you guys have phones?"

Vad är det som håller tillbaka spelutvecklingen till Mac egentligen? Jag är inte direkt intresserad av indiespel som verkar vara en stor del av det befintliga utbudet.

Antal användare tänker jag :slight_smile: