Det ryktas komma två nya AirPods senare i år

Från sajten:
image

Bloombergs Mark Gurman skriver i sitt senaste nyhetsbrev att Apple planerar att släppa två AirPods-modeller i olika prisklasser senare i år.

Gurman, som ofta har tillförlitliga källor, rapporterar att Apple kommer att lansera två nya AirPods-modeller, som istället för Lightning kommer att vara utrustade med USB-C. Båda modellerna ska få ett nytt utseende med kortare skaft, likt AirPods Pro, och erbjuda bättre ljud än sina föregångare. Den ena modellen kommer att ligga i en lägre prisklass, medan den mer kostsamma versionen ska vara utrustad med aktiv brusreducering – något som hittills endast funnits i AirPods Max och AirPods Pro.

Apropå AirPods Max så nämns ingenting om dessa i nyhetsbrevet, och många tycker det är lite märkligt att Apple ännu inte har uppdaterat dem med USB-C istället för Lightning.

Källa: Bloomberg

2 gillningar

Tyckte jag såg att Max säljs med rabatter i USA? Kan inte det indikera att det är nya på G?

Kanske, men känns snarare att de kör rea för att de har många på lagret =)

Klart de måste komma med USB-C i höst :slightly_smiling_face:

På Primeday i USA gick de under 400 USD för första gången. Verkar vara svårsålda, men kanske inte så konstigt med den prislappen

Värda varenda krona.

Många verkar tro att AirPods Max är svårsålda. Kanske om man kollar på gatan i Bromölla men åk till någon större stad i världen så ser man ganska många. Både i Stockholm och Göteborg ser jag i alla fall dom då och då.
När jag var i London i våras såg man folk med dom överallt. Dottern var i Santa Barbara nu i sommar och lånade mina och var absolut inte ensam i den relativt lilla staden. Så dom säljer nog helt okej i det segmentet bland premiumlurar.
Att Apple skulle ha ett större lager så här nästan fyra år efter lansering har jag också svårt att tro.

Tycker de är ovanliga i Stockholm :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Ser nästan bara dåliga kopior på folks huvuden i Stockholm :sweat_smile:

2 gillningar

Du som har ett par, vad gjorde förutom att det är från Apple att du köpte dem istället för typ Sony WH som är halva priset och enligt recensioner bättre lurar

Integrationen med andra Apple prylar och även snyggaste hörlurarna på marknaden.

1 gillning

Glöm inte känslan. Sonys WH lurar är ju plast.

Har också ett par och de används faktiskt väldigt sällan. Det är egentligen fyra saker som stör mig med dem:

1. De är tunga och jag går ofta i raskt tempo och de hoppar upp och ned på huvudet vilket skapar ett ljud som förstör det man lyssnar på.

2. De går inte att stänga av, de är alltid i standby och har jag inte använt dem på ett tag så är de stendöda och då kommer vi till punkt 3.

3. Lightning är hemskt nu när allt är utbytt här hemma mot USB-C.

4. Ingen equalizer. De låter som de låter och det har Apple bestämt. Hade gärna haft en simpel equalizer så man själv kan finjustera efter egen smak och tycke.

Med det sagt så är AirPods Max fantastiska hörlurar och ljudet är ruskigt bra. Det är fortfarande så jag imponeras av ljudbilden så här fyra år senare. Men på grund av det ovan är Sonos Ace lurarna som sitter oftast på mitt huvud :slight_smile:

2 gillningar

Tycker AirPods Max har sålts med rabatt på olika håll enda sedan de lanserades.

Det kan gå lång tid mellan det att jag använder mina. Särskilt nu på sommaren. Har aldrig funnit dem urladdade. Kan ligga på 10-18 procent i extremfall. Kollade nu. Inte använt dem på 5-6 vevor.

1 gillning

Upplever samma sak (så länge man förvarar dem i fodral med magnet).

1 gillning

Kan vara det då kanske, tycker BH’n (fodralet) är hemskt så mina hänger på en hörlursställning.

Då går det fort utför..:grin:

Tror att de är få som är sugna på dessa till ordinarie pris nu de har några år på nacken och de flesta inväntar en uppdaterad modell som åtminstone inte har Lightning.

Ja, då går de aldrig ner i djupt sömnläge.